۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
تاییدیه فنی برای محصولات و فناوری‌های کیفی دانش‌بنیان‌ها صادر می‌شود
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

تاییدیه فنی برای محصولات و فناوری‌های کیفی دانش‌بنیان‌ها صادر می‌شود

حیدری، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: تاییدیه فنی محصولات دانش‌بنیان‌ها به شرکت‌ها و محصولاتی ارایه می‌شود که به بالاترین کیفیت در ساخت و ساز منجر شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی فعالیت‌های آن مرکز را در موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان و ارایه مجوز به این شرکت‌ها برای محصولات آتی در حوزه‌های مختلف ساخت و ساز توضیح داد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: از آنجایی که محصولات و تکنولوژی‌ مورد استفاده در ساخت و ساز به صورت مستقیم با ایمنی مردم سرو کار دارد به همین سبب، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان بررسی کننده نهایی و ارایه دهنده تاییدیه فنی به محصولات و تکنولوژری شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ساخت و ساز، بررسی‌های موشکافانه‌ای انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: ایمنی همواره مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است.

حیدری همچنین از انجام و تکمیل مطالعات مشترک برای بررسی اثرات فرونشست بر مدهای حمل و نقلی از جمله ریل، فرودگاه، بنادر و سایر مدهای حمل و نقلی بر اساس بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران و مسئولیت مرکز در قبال آن قانون، خبر داد.

وی یادآور شد: کار منسجمی با مجموعه فرودگاه‌ها در خصوص فرونشست، انجام شد که در مجموع چندین فرودگاه کشور مطالعات فرونشست برای آنها انجام و راهکارهای مقابله با تاثیرات فرونشست بر فرودگاه‌های موردنظر برای اقدامات اجرایی ارایه شد.

حیدری همچنین از انجام مطالعات فرونشست در همکاری مشترک با شرکت عمران شهرهای جدید در حوزه مخاطرات زمین شناسی در آن شهرها خبر داد.

به گفته وی، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در تلاش است تا ویرایش پنجم آیین‌نامه ۲۸۰۰ را تا پایان سال تکمیل کند و برای تصویب و ابلاغ به وزارت راه و شهرسازی ارایه دهد.

کد خبر: ۲۶۲٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha