۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
دلیل تاخیر انعقاد قرارداد با اپراتور هندی بندر چابهار| متن قرارداد از نظر فنی تایید شد
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد

دلیل تاخیر انعقاد قرارداد با اپراتور هندی بندر چابهار| متن قرارداد از نظر فنی تایید شد

صفایی مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در واکنش به تاخیر انعقاد قرارداد با اپراتور هندی بندر چابهار گفت: متن قرارداد از نظر فنی تایید و در دست مراجع ذی‌صلاح برای بررسی و تایید نهایی قرار گرفته است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: علی ‌اکبر صفایی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با بیان اینکه قرارداد سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار به‌زودی نهایی می شود گفت: در ۸ ماه گذشته در دور جدید مذاکرات با هندی‌ها، هر دو طرف تلاش بسیار زیادی برای انجام امور انجام شد و متن قرارداد از نظر فنی تایید و در دست مراجع ذی‌صلاح برای بررسی و تایید نهایی قرار گرفته است. پس از آن فرآیند انعقاد قرارداد نهایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت در حال تدوین سازوکار اجرایی اقتصاد توسعه دریامحور است افزود: دلیل تاخیر در امضای قرارداد نیز یک سری موارد است که سازمان بنادر و دریانوردی در نظر داشته است. از سوی دیگر هماهنگی برای حضور مقامات بلند پایه مشکل است و امیدواریم قرارداد بعد از تصویب از سوی مراجع ذیصلاح اجرایی شود.

وی افزود: یکسری موارد فنی طرف هندی و همچنین موضوعاتی را مجموعه وزارت راه و سازمان بنادر در متن نهایی در نظر داشتند و به طرف هندی اعلام کردند که این یکی دلایل در تاخیر انعقاد قرارداد بود. باید در نظر داشت که هماهنگی برای حضور مقامات رسمی دو کشور برای انعقاد قرارداد اصلی به راحتی انجام نمی‌شود و زمان می‌برد و این قرارداد پس از تصویب به اجرا می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآوری کرد: همچنین با برخی از سرمایه گذاران خارجی در حال مذاکره هستیم و درخواست‌هایی وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در یک ماه گذشته اتفاقات خوبی در حوزه دریایی رخ داده، گفت: سیاست‌های اقتصاد دریامحور از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و همانطور که گفتم در حال حاضر، سازوکار اجرایی آن در دولت در حال انجام است و قطعا نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

خلیج گرگان و بندر ترکمن در طول ١٠ سال گذشته خشک بودند اما علیرغم بدی آب و هوا توانستیم یک میلیون و ۴۶٠ هزار متر مکعب لایروبی در این منطقه را انجام دهیم و آب قابل توجهی از سمت خلیج به سمت بندر گسیل شد

وی ادامه داد: یکی از همین اتفاقات خوب، لایروبی خلیج گرگان بود چرا که خلیج گرگان و بندر ترکمن در طول ١٠ سال گذشته خشک بودند اما علیرغم بدی آب و هوا توانستیم یک میلیون و ۴۶٠ هزار متر مکعب لایروبی در این منطقه را انجام دهیم و آب قابل توجهی از سمت خلیج به سمت بندر گسیل شد و امروز شبه جزیره میانکاله برای مردم قابل بازدید است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: اواخر سال گذشته این خلیج در حال از بین رفتن بود که با حضور رییس جمهوری که با قایق در منطقه حضور یافت و دستور وی، یک میلیون و ۴۶۰ هزار مترمکعب لایروبی در این منطقه انجام شده و آب قابل توجهی به سمت خلیج گرگان گسیل شد.

مدیرعامل سازمان بنادر اضافه کرد: در حال حاضر بندر امیرآباد به شبکه ریلی وصل است و بندر کاسپین هم به شبکه ریلی متصل می‌شود.

فردا حدود ۳۰ قرارداد بندری و دریایی به ارزش ۴۵ هزار میلیارد تومان با بخش خصوصی امضا می شود

وی با تاکید بر اینکه فردا ۴۵ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذار خارجی به امضا می‌رسد اضافه کرد: فردا حدود ۳۰ قرارداد بندری و دریایی به ارزش ۴۵ هزار میلیارد تومان با بخش خصوصی امضا می شود.

در ۸ ماه امسال تجارت دریا برد کشور، ١۵٣ میلیون و ۶۴۶ هزار تن بوده است و در عملکرد غیرنفتی در ۸ ماه امسال نسبت به مدت سال گذشته، ٨.۵ درصد رشد داشتیم

صفایی با اشاره به حجم تجارت دریا برد خاطر نشان کرد: در ۸ ماه امسال تجارت دریا برد کشور، ١۵٣ میلیون و ۶۴۶ هزار تن بوده است و در عملکرد غیرنفتی در ۸ ماه امسال نسبت به مدت سال گذشته، ٨.۵ درصد رشد داشتیم.

در حال حاضر، ۳۲ فروند کشتی به ظرفیت حمل و نقل در این دریا اضافه شده و چهار فروند در نکا در حال ساخت است

وی با اشاره به حمل و نقل در دریای خزر ابراز داشت: در حال حاضر، ۳۲ فروند کشتی به ظرفیت حمل و نقل در این دریا اضافه شده و چهار فروند در نکا در حال ساخت است. همچنین ظرفیت دریایی در بنادر شمالی بالای ۳۰ میلیون تن در سال است و در ماه‌های گذشته رشد تجارت خوبی را با روسیه و قزاقستان شاهد بودیم.

کد خبر: ۲۶۲٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha