۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
۳۰ درصد ظرفیت خالی در ترانزیت کشور داریم
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران:

۳۰ درصد ظرفیت خالی در ترانزیت کشور داریم

ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بدون در نظر گرفتن طرح‌های توسعه و در شرایط فعلی، ۳۰ درصد ظرفیت خالی در زیرساخت‌های ترانزیتی کشور داریم.

به گزارش بازار، مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه و تجارت درباره ظرفیت زیرساخت‌های حمل و نقل برای توسعه تجارت بیان کرد: زیر ساخت‌های ما توان پذیرش افزایش حجم تجارت را دارد اما چالش‌هایی در مرزهایی مثل ارمنستان و آذربایجان داریم که در حال رفع و زیرساختها در حال توسعه است. در شرایط فعلی ۳۰ درصد ظرفیت خالی در زیرساخت‌های ترانزیتی کشور داریم.

او با اشاره به پروژه‌های توسعه زیرساخت‌ها گفت: در ارتباط با آذربایجان پل دوم در حال تکمیل است، پروژه‌های خوبی برای بهبود حمل و نقل از ایران به گرجستان و روسیه در خاک ارمنستان در حال انجام است، در تکمنستان و قرقیزستان هم اقدامات خوبی انجام شده است. در کنار این توسعه زیرساختی کشتیرانی دریای خزر هم با افزایش تعداد کشتی‌ها و لایروبی بنادر به خصوص بند ولگا ظرفیت بسیار بالایی ایجاد می‌شود. پتانسیل بسیار خوبی وجود دارد که به میزان کافی از آن استفاده نشده است.

رئیس سازمان توسعه و تجارت تاکید کرد: در شرایط فعلی به دلیل وجود برخی قوانین یا مشکلات ترانزیتی بسیاری از کشورها استفاد از آب‌های آزاد را به عبور از ایران ترجیح می‌دهند پس برای رفع مشکلات و افزایش عبور از این مسیر نیاز به همسو شدن تمام دستگاه‌های مرتبط داریم.

کد خبر: ۲۶۲٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha