۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
کاهش حوادث رانندگی با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان مطرح کرد

کاهش حوادث رانندگی با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان

دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: امیدواریم بتوانیم در قالب یک برنامه ملی از توان شرکت های دانش بنیان که ۱۰ هزار شرکت هستند در برنامه ۵ ساله حوادث رانندگی را کاهش دهیم.

بازار؛ گروه راه و مسکن: روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری در آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک با بیان اینکه تصادفات علاوه بر آسیبی که به خودرو می زند، یک آسیب روحی و خانوادگی است گفت: در کنار این مسائل وقتی تصادفاتی رخ می دهد و به فوت منتج می شود عواقب اجتماعی جبران ناپذیری به همراه دارد.

وی افزود: در آسیب های جاده ای انسان هایی را از دست داده ایم که هر یک سرمایه های کشور بوده اند. به عنوان مثال می توان به از دست دادن نخبگان در حوادث رانندگی اشاره داشت.

باید به موضوع حوادث رانندگی در یک برنامه کلان ملی چندین سال به آن بپردازیم. در موضوع آسیب های جاده ای چندین دستگاه مستقیم وظیفه دارند و ارزان ترین و کارآمدترین راهکارها راهکارهای فناورانه هستند که در پیشگیری از حادثه و کنترل عواقب حادثه فعالیت دارند

دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: باید به موضوع حوادث رانندگی در یک برنامه کلان ملی چندین سال به آن بپردازیم. در موضوع آسیب های جاده ای چندین دستگاه مستقیم وظیفه دارند و ارزان ترین و کارآمدترین راهکارها راهکارهای فناورانه هستند که در پیشگیری از حادثه و کنترل عواقب حادثه فعالیت دارند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری گفت: برنامه ملی کاهش حوادث جاده ای با سرعت و قدرت مورد توجه قرار گرفت و ما انتظار داریم که در این برنامه خودشان را دخیل کنند.

امیدواریم بتوانیم در قالب یک برنامه ملی از توان شرکت های دانش بنیان که قریب به ۱۰ هزار شرکت هستند در برنامه ۵ ساله به کار ببندیم و شاهد کاهش حوادث رانندگی باشیم

دهقانی فیروز آبادی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در قالب یک برنامه ملی از توان شرکت های دانش بنیان که قریب به ۱۰ هزار شرکت هستند در برنامه ۵ ساله به کار ببندیم و شاهد کاهش حوادث رانندگی باشیم.

به گفته معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری با امضا تفاهم‌نامه کاهش حوادث رانندگی و پیشبرد برنامه ها، ثمره آن را به مردم عرضه کنیم.

هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در زمینی به وسعت بیش از ۱۶ هزار متر مربع با مشارکت بیش از ۸۵ شرکت دانش بنیان و استارتاپ و نمایندگان خارجی که نسبت به دوره‌های گذشته بی‌سابقه است، از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه برگزار خواهد شد. رونمایی از حداقل ۲۲ محصول از شرکت‌های مختلف و همچنین ماشین‌آلات راهسازی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنفی از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

این نمایشگاه که به مدت سه روز و از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه برگزار برپا خواهد بود، با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، معاونان و دیگر مسئولان هم‌زمان با هفته حمل ونقل در سالن شبستان مصلای امام خمینی (ره) افتتاح شد.

کد خبر: ۲۶۲٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha