۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
«دبیرخانه فناوری های نوین انرژی و ساختمان» در سمنان ایجاد می شود
با رویکرد بهینه سازی انرژی؛

«دبیرخانه فناوری های نوین انرژی و ساختمان» در سمنان ایجاد می شود

سمنان- حکیمی رئیس کمیسیون توسعه خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: دبیرخانه فناوری های نوین با رویکرد بهینه سازی انرژی در سمنان ایجاد می شود.

مهدی حکیمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه دبیرخانه فناوری های نوین با رویکرد بهینه سازی انرژی در ساختمان ها،در استان سمنان ایجاد خواهد شد، تاکید کرد: پس از برگزاری همایش ملی فن آوری های نوین با رویکرد بهینه سازی مصرف انرژی در سمنان با حضور بیش از یک هزار و ۱۰۰ شرکت کننده و به پیشنهاد سازمان استان سمنان، شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور مقرر شد به مدت یک سال این دبیرخانه در استان سمنان ایجاد شود.

وی افزود: محدودیت منابع انرژی و افزایش روز افزون مصرف آن علاوه بر آلودگی محیط زیست و هدر دادن سرمایه‌های ملی، زندگی آینده انسان‌ها را با مخاطره مواجه می کند لذا به کارگیری از فناوری های نوین در صنعت ساختمان اهمیت دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان ادامه داد: با اینکه کشور ما از غنی‌ترین منابع انرژی برخوردار است اما استفاده نادرست از آن‌ها خسارت جبران ناپذیری را بر بودجه سالانه کشور تحمیل می‌کند، از این رو استفاده منطقی از منابع انرژی و برنامه ریزی در زمینه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی از اولویت ویژه‌ای برخوردار می باشد.

حکیمی هدف از راه اندازی این دبیرخانه را معرفی، ترویج واستفاده از فن آوری های نوین در صنعت ساختمان با رویکرد بهینه سازی انرژی و پیشگیری از هدر رفت انرژی ها و استفاده از انرژی های تجدید پذیر عنوان کرد.

کد خبر: ۲۶۲٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha