۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
تجارت ایران و عمان ۵ میلیارد دلاری می‌شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تجارت ایران و عمان ۵ میلیارد دلاری می‌شود

علی‌آبادی، وزیر صمت با اشاره به پیگیری تجارت ترجیحی ایران و عمان گفت: هدفگذاری ما برای تجارت با عمان ۳.۵ میلیارد و سپس ۵ میلیارد دلار است.

به گزارش بازار، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از اهداف وزارت سمت تسهیل تجارت برای بازرگانان است و یکی از این راهکارها کاهش تعرفه‌های تجاری است. تعرفه‌های تجارت ترجیحی کمی از تجارت آزاد بالاتر و محدودتر هستند اما اثر بخشی مناسبی بر میزان تجارت دارند. با توجه به عضویت عمان در gcc(شورای همکاری خلیج فارس) ما میتوانیم توافهم نامه تجارت ترجیحی داشته باشیم و فهرستی از کالاها شامل نرخ‌های پایین‌تر باشد. این میتواند منفعت بازرگانان را افزایش داده و در نهایت منجر به افزایش میزان تجارت دو کشور شود.

او تاکید کرد: هدف تجارت با عمان برای قدم اول ۳.۵ میلیارد دلار در سال است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد به سادگی می‌توانیم به ۵ میلیارد دلار است. براوردهای ما نشان می‌دهد برای سال آینده این رقم دست یافتنی خواهد بود. از بازرگانان و تجار کشور می‌خواهیم از ظرفیت کشورهایی مثل عمان، با توجه به روابط خوب دیپلماتیک، استفاده کنند تا به توسعه تجارت و در نهایت بهبود وضعیت اشتغال و معیشت مردم منجر شود.

کد خبر: ۲۶۲٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha