۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
افزایش تقاضای جهانی نقره در دهه آینده| بزرگترین ذخایر نقره توسعه نیافته در جهان کدام است؟
بازار بررسی می کند؛

افزایش تقاضای جهانی نقره در دهه آینده| بزرگترین ذخایر نقره توسعه نیافته در جهان کدام است؟

در حالیکه تا سال ۲۰۲۲ پرو  با ۹۸هزار تن دارای بیشترین ذخایر نقره است، انتظار می ‌رود تقاضای جهانی نقره در دهه آینده با توجه به فناوری های نوظهور مانند وسایل نقلیه الکتریکی و انرژی خورشیدی افزایش یابد.

بازار؛ گروه صنعت: با افزایش تقاضا برای فناوری‌ های جدید همراه با تقاضای سرمایه‌گذاری فیزیکی (میله‌ها)، بازار نقره در سال ۲۰۲۲ با کسری ۲۳۷.۷ Moz مواجه شد که یک رکود بی سابقه بود. در واقع تقاضای جهانی نقره در دهه آینده با توجه به فناوری های نوظهور مانند وسایل نقلیه الکتریکی و انرژی خورشیدی افزایش می یابد. این در حالی است که طبق داده ها و آمارهای جهانی تا پایان ۲۰۲۳ برآورد شده تقاضای صنعتی نقره با ۴ درصد افزایش به رکورد جدیدی رسیده باشد.

به گفته موسسه نقره، انتظار می ‌رود که تولید استخراج ‌شده طی پنج سال آینده کاهش یابد و از سوی دیگر انتظار می رود که معادن جدید نقش مهمی در تامین تقاضا ایفا کنند

با این حال، به گفته موسسه نقره، انتظار می ‌رود که تولید استخراج ‌شده طی پنج سال آینده کاهش یابد و از سوی دیگر انتظار می رود که معادن جدید نقش مهمی در تامین تقاضا ایفا کنند.

بر اساس این گزارش، ۱۰ بزرگترین ذخایر نقره توسعه نیافته در جهان شامل پروژه های «کوردرو در مکزیک، کورانی در پرو، پیشاگهی در روسیه، بادونز در استرالیا، سانتا آنا در پرو، فووان در چین، نووا اسپرانزا در شیلی، وارس در بوسنی هرزگوین، ترونرا در مکزیک و منکچا در روسیه» است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر، ۱۰ ذخایر برتر نقره توسعه نیافته جهان حاوی MOZ ۹۸۴ هستند و در این میان پروژه کوردرو در مکزیک در رتبه بندی پیشرو است. این در حالی است که به گفته کارشناسان، پروژه کوردرو در ایالت چیهواهوا در مکزیک، یکی از پربارترین مناطق تولید نقره در جهان واقع شده است و انتظار می رود پس از تولید، به یکی از سه معدن برتر نقره در جهان تبدیل شود.

پرو، چین و لهستان؛ ۳ کشور با بالاترین ذخایره نقره در جهان

بر اساس این گزارش، سرمایه گذاران نقره معمولاً علاقه مند هستند که کدام کشورها بیشترین اونس فلز را تولید می کنند. چرا که به هر حال، اگر کشوری به وفور فلز سفید تولید کند، احتمالاً بسیاری از شرکت‌های معدنی در آنجا فعالیت می‌کنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری سودآوری ممکن است در دسترس باشد. به طور کلی بزرگترین تولید کنندگان نقره جهان نیز دارای ذخایر نقره بالایی هستند اما برخی از کشورهایی که ذخایر نقره بالایی دارند، مقدار زیادی از این فلز را استخراج نمی کنند.

با این وجود بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان زمین سناسی، پرو بیشترین ذخایر نقره را دارا است. به عبارت بهتر پرو با ۹۸۰۰۰ متریک تن (MT)، در صدر فهرست بالاترین ذخایر نقره در جهان بر اساس کشور قرار دارد و بر خلاف برخی از کشورهایی که ذخایر نقره بالایی دارند، پرو در سال ۲۰۲۲ یکی از تولید کنندگان عمده نقره بود. گفتنی است پرو سال میلادی قبل ۳۱۰۰ تن از این فلز سفید تولید کرد و در جایگاه سوم تولید نقره در جهان قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در حوزه ذخایر نقره جهانی، کشور چین در جایگاه دوم قرار دارد؛ به این معنا که در سال ۲۰۲۲ چین ۳۴۰۰ تن نقره تولید کرد در حالی که دارایی آن ۷۱۰۰۰ تن است و به این ترتیب چین رتبه دوم را هم از نظر تولید نقره و هم از نظر ذخایر نقره دارد. گفتنی است علیرغم تولید زیاد نقره، اکثریت تولید نقره چین به عنوان محصول جانبی سایر فلزات منشا می گیرد. ضمن اینکه تجارت شمش طلا و نقره یک بازار عمده در کشور آسیایی است که به توسعه صنعت معدن چین در سال های اخیر کمک کرده است.

از سوی دیگر لهستان سومین کشور از منظر ذخایره نقره محسوب می شود. در واقع ذخایر نقره لهستان ۶۵۰۰۰ تن است با ایت وجود در سال ۲۰۲۲ این کشور تنها ۱۳۰۰ تن نقره تولید کرد.

در این گزارش همچنین آمده است، اگرچه پرو، چین و لهستان با بالاترین ذخایر نقره پیشتاز جهان هستند، بسیاری از کشورهای برتر نقره دیگر از نظر ذخایر وجود دارند. در حقیقت بر اساس آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۲۲، بعد از این سه کشور با بالاترین ذخایره نقره جهان، کشورهای روسیه با ۴۵۰۰۰ تن، مکزیک با ۳۷۰۰۰ تن، استرالیا با ۲۷۰۰۰ تن، شیلی با ۲۶۰۰۰ تن، ایالات متحده با ۲۳۰۰۰ تن و بولیوی با ۲۲۰۰۰ تن» در جایگاه های بعدی ذخایر نقره قرار دارند.

تا سال ۲۰۲۲، پرو، استرالیا و چین به ترتیب با ۹۸، ۹۲ و ۷۱ هزار تن دارای بیشترین ذخایر نقره بودند

گفتنی است نقره فلزی نرم و براق سفید است و وضعیت فلز گرانبهای آن بازار رو به رشد نقره را ایجاد کرده است. در سال ۲۰۲۱، متوسط ‌قیمت نقره ۲۵.۱۴ دلار آمریکا در هر اونس بود. به عنوان یک فلز گرانبها، نقره اغلب در صنعت برای ارز به عنوان سکه، زیور آلات، جواهرات و ظروف نقره استفاده می شود. این فلز بالاترین رسانایی الکتریکی و حرارتی را در بین هر فلزی دارد که آن را برای کاربردهای صنعتی خاص مانند تماس‌ها و رساناهای الکتریکی و همچنین یک کاتالیزور در واکنش‌های شیمیایی بسیار مفید می‌کند. نقره برای کاربردهای دیگری مانند تلفن‌های همراه و پنل‌های خورشیدی نیز استفاده شده است.

در سال ۲۰۲۲، صنعت معدن جهانی حدود ۲۶۰۰۰ تن نقره تولید کرد. تنها حدود ۲۰ درصد نقره از تولید اولیه نقره است که عمدتاً به عنوان یک محصول جانبی از طریق استخراج سایر فلزات مانند مس، سرب، روی و طلا جمع آوری می شود. بزرگترین تولیدکنندگان نقره شامل مکزیک، پرو و ‌چین است به نحوی که تا سال ۲۰۲۲، پرو، استرالیا و چین به ترتیب با ۹۸، ۹۲ و ۷۱ هزار تن دارای بیشترین ذخایر نقره بودند.

بر اساس این گزارش، چهار شرکت از ۲۵ شرکت بزرگ معدن نقره در مکزیک واقع شده اند. همچنین خانه کمربندهای نقره ای بزرگی مانند کمربند سیرا مادره واقع در رشته کوه سیرا مادره غربی است. پرو خانه برخی از برترین شرکت های تولید نقره مانند Fresnillo Plc است. در استرالیا، بیشتر نقره آن از گالن، یک ماده معدنی سرب حاوی نقره تهیه می شود، از این رو، معدن کانینگتون، بزرگترین معدن نقره و سرب در جهان در کوئینزلند است.

کد خبر: ۲۶۲٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha