۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
صادرکنندگانی که ارز کشور را تامین می‌کنند، رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
رئیس کل سازمان توسعه تجارت:

صادرکنندگانی که ارز کشور را تامین می‌کنند، رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به عدم بازگشت حدود ۲۷ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات غیرنفتی طی سال‌های ۹۷ و ۹۸، بخشی از دلیل این مهم را ناشی از عدم اطلاع صادرکنندگان از قوانین و همچنین دریافت وجه کالاها به صورت ریالی از سوی برخی از صادرکنندگان و سوء‌استفاده انجام شده از محل کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف دانست.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم با بیان اینکه صادرکنندگانی که ارز کشور را تامین می‌کنند، رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و باید از آنان تقدیر و تشکر کرد، اظهار امیدواری کرد با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان تیرماه ۹۹، مقادیر بیشتری از ارز حاصل از صادرات سال ۹۸ به چرخه اقتصادی کشور بازگردد.

وی تشکیل کارگروه پایش رفتار تجاری و کمیته اقدام صادراتی را در راستای اجرایی کردن اهداف و وظایف مندرج در اساسنامه سازمان توسعه تجارت ایران دانست و حضور اتاق‌ بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون ایران، اتاق اصناف ایران و همچنین گمرک ج. ا. ایران در کارگروه‌های فوق‌الذکر را بیانگر همسویی دیدگاه‌ها و راهبردهای بخش‌های دولتی و خصوصی در جهت مرتفع کردن مشکلات فرا روی صادرات غیرنفتی عنوان کرد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین دو مساله مهم رفع تعهدات ارزی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده را مهم‌ترین موضوعات ارائه شده به کارگروه‌های فوق‌الذکر اعلام کرد.

زادبوم با تاکید بر اهمیت بازگشت ارز به چرخه اقتصادی کشور، گفت: سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی صادرات غیرنفتی، نسبت به انعکاس دغدغه‌های صادرکنندگان در خصوص مشکلات مطروحه به مراجع ذی‌ربط اقدام کرده و سعی می‌کند با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی ج. ا. ایران، گمرک ج. ا. ایران و سازمان امور مالیاتی راهکارهای کارشناسی را اجرایی و عملیاتی کند.

معاون وزیر صمت در پایان گفت: کارگروه‌های پایش رفتار تجاری و کمیته اقدام صادراتی در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نیز بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی فعال خواهند بود.

کد خبر: ۲۶٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha