۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
قیر شب‌تاب رونمایی شد

قیر شب‌تاب رونمایی شد

قیر شب‌تاب در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، سیمان و بتن، عایق‌ها و ماشین‌آلات وابسته با حضور سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، رونمایی شد.

به گزارش بازار، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قیر، عایق‌های آسفالت و ماشین‌آلات وابسته با حضور بیش از ۱۳۰ شرکت داخلی و خارجی توسط سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه قیر تولیدی در کشور قابل رقابت در بازار جهانی است، گفت: به‌دلیل کیفیت خوب و مناسب قیر، شاهد عرضه این محصول در بازار جهانی و صادرات هستیم.

حیدری ادامه داد: در حوزه صادرات اقدامات خوبی انجام شده است. ۳۰۰ هزار کیلومتر راه های مختلف در کشور وجود دارد که باید از آنها نگهداری شود، همچنین همه ساله نیز راه‌های جدید به این راه‌ها اضافه می‌شود.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه بحث کیفیت روسازی راه‌ها برای وزارت راه و شهرسازی مهم است، گفت: در این زمینه سه موضوع نوسازی ماشین‌آلات، نیروی انسانی و کیفیت در تولیدات را دنبال می‌کنیم، زیرا کیفیت قیر برای تبدیل شدن به آسفالت حائز اهمیت است.

وی عنوان‌کرد: کارخانه‌های تولیدکننده باید از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گواهینامه دریافت کنند. تاکنون نزدیک به نیمی از ۱۰۰ واحد تولیدکننده قیر مورد تایید قرار گرفته اند و ما به مجموعه بخش خصوصی کمک می‌کنیم تا کیفیت قیر را افزایش دهند.

حیدری با اشاره به اینکه ارتقای قیر یکی از مسائل مهم در نوسازی آسفالت است، گفت: برای این امر نیازمند ارتقای کیفیت قیر هستیم که وزارت راه و شهرسازی به این موضوع ورود کرده است، همچنین در ارتقای کیفیت، موضوع ماشین‌آلات راه سازی نیز مهم است.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تخصیص قیر در پروژه‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی، گفت: خط تخصیص قیر از بورس کالا جداست و طبق مصوبه‌های مجلس، قیر تهاتر در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد. ضمن اینکه در بورس کالا بحث تعیین قیمت و شفافیت در عرضه قیر دنبال می‌شود.

رونمایی از قیر شب‌تاب در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، سیمان و بتن، عایق‌ها و ماشین‌آلات وابسته
در ادامه آیین افتتاحیه این نمایشگاه مدیر برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قیر، آسفالت، سیمان و بتن، عایق‌ها و ماشین آلات وابسته با بیان اینکه این محصول به دست متخصصان جوان شرکت‌های داخلی و دانش بنیان طراحی و تولید شده گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه، آخرین دستاوردها و فناوری‌های به کار رفته در ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات این صنعت را در معرض دید مخاطبان قرار دادند.

گفتنی است در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت قیر، آسفالت، سیمان و بتن، عایق‌ها و ماشین‌آلات وابسته که تا ۲۵ آذر ۱۴۰۲ ادامه دارد بیش از ۱۳۰ شرکت داخلی و خارجی در فضایی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع حضور دارند.

کد خبر: ۲۶۲٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha