۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
معامله ۱۰ هزار میلیارد تومان سهم در فرابورس
آمار معاملات هفته سوم آذر نشان داد

معامله ۱۰ هزار میلیارد تومان سهم در فرابورس

بازارهای سهامی فرابورس در هفته سوم آذرماه شاهد معامله بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سهم و اختیار سهام توسط سرمایه‌گذاران خرد بودند.

به گزارش بازار، در هفته منتهی به ۲۴ آذر، ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید که ۵۰ درصد از آن به ۵ صنعت اختصاص می‌یافت.

بر اساس این گزارش، در مدت مورد بررسی گروه فلزات اساسی با معاملات خرد به ارزش حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، ۲۲ درصد ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص داد؛ همچنین، گروه‌های انبوه‌سازی، سرمایه‌گذاری‌ها، بیمه، صندوق بازنشستگی و محصولات شیمیایی در صدر جدول بیشترین ارزش معاملات خرد قرار گرفتند.

معامله ۳۵ میلیارد برگه انواع دارایی مالی
افزون بر این، هفته گذشته در مجموع بیش از ۳۵ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش ۲۸۴ هزار میلیارد تومان در ۱.۳ میلیون نوبت معاملاتی، در بازارهای فرابورس معامله شد.

جایگاه نخست بازار دوم فرابورس
بررسی ارزش معاملات در بازارهای سهامی نشان می‌دهد، بیشترین ارزش معاملات در هفته گذشته برای بازار دوم با دادوستدهای ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی ثبت‌شده که ۱۹ درصد بیشتر از هفته ماقبل بود، پس از آن نیز بازار اول با ارزش معاملاتی ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و بازار پایه نیز با ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دادوستد به ترتیب در رده دوم و سوم قرار گرفتند.

همچنین، در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس بیش از ۲۷۲ هزار میلیارد تومان معاملات انجام شد که ۵ درصد نسبت به هفته ماقبل، کاهش داشت.

پذیره‌نویسی صبا فولاد خلیج‌فارس و صندوق املاک و مستغلات
در عین حال، در ابتدای هفته گذشته بزرگ‌ترین تأمین مالی از مسیر فرابورس انجام شد به نحوی که پذیره‌نویسی ۴۴۵۰ میلیارد تومانی شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس در فرابورس زودتر از موعد به پایان رسید.

بر پایه این گزارش، هفته گذشته فراخوان امکان تأمین مالی جمعی ارزی برای عاملان مجاز به فعالیت منتشر شد؛ همچنین در این مدت دو شرکت نیز در بازارهای فرابورس درج شد.

گفتنی است، اطلاعیه پذیره‌نویسی سومین صندوق املاک و مستغلات نیز هفته گذشته منتشر و اعلام شد پذیره‌نویسی از دوشنبه ۲۷ آذر آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۲٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha