۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
۱۱۰ درصد از تعهد اشتغال استان سمنان محقق شده است
استاندار سمنان در گفتگو با بازار:

۱۱۰ درصد از تعهد اشتغال استان سمنان محقق شده است

سمنان- هاشمی استاندار سمنان از محقق شدن ۱۱۰ درصدی تعهد اشتغال استان در هشت ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ شغل در استان ایجاد شده است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اقدامات صورت گرفته دولتمردان استان سمنان در زمینه اشتغال بیان کرد: در هشت ماهه اول سال جاری شاهد هستیم که ۱۱۰ درصد از تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی محقق شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۳۴۲ نفر اشتغال تعهد شده استان سمنان در سال ۱۴۰۲ است، تاکید کرد: تاکنون بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ شغل از سوی دستگاه های اجرایی و دولتی در استان سمنان ایجاد شده که بیشتر از تحقق اشتغال دولتی امسال است.

استاندار سمنان با اشاره به همراهی خوب دستگاه های اجرایی در تعهد اشتغال زایی گفت: در سال گذشته نیز استان سمنان توانسته بود بیش از میزان تعهد شده اشتغال ایجاد کند.

هاشمی از حمایت اشتغال خانگی و روستایی نیز خبر داد و بیان کرد: دو سوم میزان تعهد پرداخت اشتغال خانگی استان سمنان معادل ۸۶ میلیارد تومان تا کنون پرداخت شده و مابقی تسهیلات هم با همراهی بانک ها در دست پرداخت است.

وی از به کارگیری جوانان بومی در واحد های تولیدی و خدماتی استان سمنان به عنوان یک راهبرد دیگر اقتصادی استان سمنان یاد کرد و افزود: به کارگیری نیروی کار بومی دغدغه مسائل اجتماعی، اجاره خانه، زندگی انفرادی و ... را نخواهد داشت.

استاندار سمنان با بیان اینکه اولویت اشتغال استان با نیروهای بومی است، ابراز کرد: به تمام کاریابی های استان نیز اعلام می شود که اولویت نیروی کار را به افراد بومی بدهند و در صورتی که افراد بومی متقاضی نبودند سراغ نیروهای دیگر استان های همجوار بروند.

هاشمی با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی دیگر راهبرد مدیران استان سمنان است، گفت: در این زمینه مشوق ها و تسهیلات خوبی نیز در استان تعریف شده است.

کد خبر: ۲۶۲٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha