۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
دلارزدایی؛ حاصل افزایش خرید نفت خام روسیه از سوی هند

دلارزدایی؛ حاصل افزایش خرید نفت خام روسیه از سوی هند

افزایش خرید نفت خام روسیه از سوی هند به ارزهای محلی در سال جاری میلادی، میلیاردها دلار صرفه‌جویی برای دو کشور به ارمغان آورده است.

به گزارش بازار، آمریکا در فوریه ۲۰۲۲ میلادی (بهمن ۱۴۰۱)، روسیه را به دلیل جنگ با اوکراین، تحریم کرد؛ از آن زمان تاکنون، هند با خرید نفت خام ارزان‌قیمت روسیه، از تحریم‌های اِعمال‌شده از سوی آمریکا بیشترین بهره را برده است.

روسیه نفت خام را با تخفیف به هند می‌فروشد و هر دو کشور عضو بریکس، تحریم‌های آمریکا را با موفقیت دور می‌زنند؛ تحریم‌های آمریکا به هند و روسیه، کمک کرده است تا نفت را با قیمت پایین‌تر و به ارزهای محلی معامله کنند.

پس از اِعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا، روسیه صادرات نفت خام خود به هند را ۲۲۰۰ درصد افزایش داد. این اقدام باعث شد، هند برای به دست آوردن نفت ارزان روسیه، هزینه آن را با ارزهای محلی از جمله یوان چین بپردازد. این اقدام باعث شد، هند با کنار گذاشتن دلار آمریکا، در تبادل ارز خارجی ۷ میلیارد دلار صرفه‌جویی کند.

در واقع، اعضای بریکس با خرید نفت با قیمت‌های تخفیف‌دار، بیشترین بهره را از تحریم‌های آمریکا می‌برند.

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه، اظهار کرد: بیشتر منابع انرژی ما به بازارهای دیگر که روابط دوستانه‌تری با ما دارند، هدایت شده است.

وی گفت: عرضه نفت روسیه به هند در سال گذشته، ۲۲ برابر افزایش یافته است. عرضه به چین و سایر بازارها نیز با افزایش همراه بوده است؛ این‌ها نتایج اقدام بزرگی است که در این صنعت انجام گرفته است.

عربستان سعودی نیز به روسیه کمک می‌کند تا تحریم‌های آمریکا را دور بزند و معاملات نفتی را با موفقیت انجام دهد. این کشور، که عضو جدید بریکس به شمار می‌رود، نفت ارزان را از روسیه می‌خرد و آن را به بازارهای اروپایی می‌فروشد.

در نهایت، ائتلاف بریکس همه تلاش خود را به کار بسته است تا دلار آمریکا را از همه معاملات بین‌المللی حذف کند.

کد خبر: ۲۶۱٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha