۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
تخصیص جدید سهام عدالت فعلا انجام نمی‌شود
مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت:

تخصیص جدید سهام عدالت فعلا انجام نمی‌شود

مشاور رئیس سازمان بورس گفت: پیشنهاد ارائه اصل سهام عدالت به جاماندگان به هیات دولت داده شده و تا تایید نشود خبری از اختصاص سهام جدید عدالت نیست.

به گزارش بازار، مهدی حاجیوند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس با تشریح جزییات ایجاد سهام عدالت گفت: سال ۱۳۸۴ طرح توزیع سهام عدالت آغاز شد. در قالب ۶ دهک و ۱۸ گروه سهام عدالت توزیع شد که معادل حدودا ۵۰ میلیون نفر است. قرار شد طی ۱۰ سال از محل سود سهام عدالت تسویه اقساط انجام شود. در نهایت در سال ۱۳۹۵ سامانه‌ای ایجاد شد و از آن زمان توزیع سود سهام عدالت انجام شد.

او افزود: مرحله اول واریز سود امسال، به تازگی انجام شده و مرحله دوم آن نیز تا پایان سال انجام خواهد گرفت که تقریبا معادل واریزی مرحله اول است.

وی ادامه داد: حدود ۱۲ هزار پرونده از پرونده متوفیان تعیین تکلیف نهایی شده و دارایی متوفی تقسیم شده و سود امسال هم برای ورثه واریز شده است.

حاجیوند در خصوص تاخیر در واریز از سوی برخی شرکت‌ها گفت: وقتی مجامع برگزار می‌شود، یک مهلت قانونی وجود دارد که شرکت‌ها باید سود را به حساب شرکت سپرده گذاری واریز کنند. برخی از مهلت قانونی سرپیچی می‌کنند و برخی هم به دلایلی مانند برنامه‌های افزایش سرمایه واریز با به تاخیر می‌اندازد.

مشاور رئیس سازمان بورس گفت: ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری طی ۱۸ سال گذشته متوفی هستند که سود سهام آن‌ها تعیین شده است. وراث بدون محدودیت زمانی می‌توانند مدارک خود را ارائه دهند و کار انتقال سهام عدالت را انتقال دهند.

حاجیوند در پایان در خصوص جاماندگان سهام عدالت گفت: پیشنهاد ارائه اصل سهام عدالت به جاماندگان یا مشمولین جدید به هیئت دولت داده شده و مادامی که تایید نشود و اختصاص سهم اتفاق نیفتد، خبری از اختصاص سهام جدید عدالت نیست. در تخصیص سهم جدید مددجوهای کمیته امداد، سازمان بهزیستی و ایثارگران اختصاص داده می‌شود و هیچ اقدامی نیز برای اختصاص سهم قرار نیست انجام دهند.

کد خبر: ۲۶۱٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha