۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
هوش مصنوعی خطرات جدیدی برای نظام مالی آمریکا ایجاد می‌کند

هوش مصنوعی خطرات جدیدی برای نظام مالی آمریکا ایجاد می‌کند

«شورای نظارت بر ثبات مالی» آمریکا هشدار داد که اگر نظارت درستی بر هوش مصنوعی وجود نداشته باشد بکارگیری سریع این فناوری می‌تواند خطرات جدیدی برای نظام مالی این کشور ایجاد کند.

به گزارش بازار، این شورا که متشکل از نهادهای مهم قانونگزار در حوزه مالی است، روز پنجشنبه به وقت محلی برای اولین بار در گزارش سالانه خود درباره خطرات هوش مصنوعی هشدار داد.

این شورا که به ریاست جانت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا فعالیت می‌کند، اعلام کرد، هوش مصنوعی می‌تواند به نوآوری و یا افزایش کارایی در شرکت‌های مالی مانند بانک‌ها کمک کند اما بکارگیری سریع آن مستلزم هوشیاری شرکت‌ها و نهادهای نظارتی است.

شورای نظارت بر ثبات مالی در گزارش خود نوشت: هوش مصنوعی خطرات خاصی مانند تهدیدهای سایبری دارد. لازم است که شرکت‌ها و نهادها تخصص و ظرفیت نظارتی خود را بر ابتکارات در حوزه هوش مصنوعی و شناسایی خطرات آن گسترش دهند.

این گزارش افزود، برخی ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است که بسیار مبهم و فنی باشند و عملکرد نهادها برای نظارت دقیق بر آنها را دشوار می‌کند.

این شورا اعلام کرد که نظام بانکی آمریکا به رغم کاستی‌های زیادی که در سال جاری میلادی داشته، همچنان «منعطف» است.

برخی نهادها از جمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در حال بررسی نحوه استفاده شرکت‌ها از هوش مصنوعی هستند. کاخ سفید نیز اخیرا با صدور فرمانی اجرایی خواستار کاهش خطرات هوش مصنوعی شد.

کد خبر: ۲۶۱٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha