۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
گرداننده کانال تلگرامی بورسی محکوم شد| پیگیری کیفری ۱۶۰ شخص
رئیس اداره دعاوی بازار سازمان بورس:

گرداننده کانال تلگرامی بورسی محکوم شد| پیگیری کیفری ۱۶۰ شخص

رئیس اداره دعاوی بازار و تشکل‌های خودانتظام سازمان بورس از محکومیت گرداننده کانال تلگرامی به ضبط اموال و جزای نقدی و پیگیری کیفری ۱۶۰ شخص خبر داد.

به گزارش بازار، محسن مشهدی تفرشی در خصوص گزارش‌ واصله از واحدهای نظارتی سازمان بورس به سنا، گفت: شخصی با راه‌ اندازی کانال تلگرامی و ارائه غیرمجاز خدمات در حوزه سبدگردانی و مشاوره سرمایه‌گذاری و اقدامات غیرقانونی از طریق فضای مجازی، سرمایه‌های خرد عموم را به مخاطره انداخت.

وی افزود: پس از دریافت این گزارش، سازمان بر اساس وظایف نظارتی در قبال سلامت و امنیت بازار سرمایه و در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران، موضوع را به دقت مورد پیگیری و بررسی قرار داد و ضمن انجام استعلامات لازم و بررسی فعالیت‌های متهم (ر. ز) در فضای مجازی با دعوت از سرمایه‌گذارانی که بیم سوء استفاده از کد معاملاتی آنها مطرح بود، تحقیقات تکمیلی به عمل آمد.

این مقام مسئول ادامه داد: با شکایت سازمان در مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، متهم به دلیل دریافت وجوه از مردم تحت عنوان کارمزد و حق‌ مشاوره به پرداخت جزای نقدی در حق دولت و ضبط اموال حاصل شده از جرم به اتهام مبادرت غیر مجاز به فعالیت نهادهای مالی سبدگردانی و مشاوره سرمایه‌گذاری محکوم شد.

مشهدی تفرشی با اشاره به مخاطرات واگذاری کد معاملاتی به دیگران و هشدار در خصوص تبعات ناشی از فعالیت‌های غیرمجاز سبدگردانی و سیگنال فروشی، گفت: تاکنون بیش از ۱۶۰ شخص به واسطه فعالیت‌های غیرمجاز بورسی در فضای مجازی مورد پیگیری کیفری واقع شدند.

کد خبر: ۲۶۱٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha