۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
کاهش بیش از ۱۶ درصدی رشد نقدینگی و نرخ تورم
معاون اقتصادی بانک مرکزی خبر داد

کاهش بیش از ۱۶ درصدی رشد نقدینگی و نرخ تورم

معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: شاخص نرخ رشد نقدینگی که در مهر ۱۴۰۰ حدود ۴۲.۸ درصد بود در آبان‌ماه امسال به ۲۶.۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش بازار، محمد شیریجیان؛ معاون اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس کل بانک مرکزی در جلسه هیأت دولت گفت: رشد نقدینگی و پایه پولی در آبان ماه نسبت به ابتدای سال و نیز شروع به کار دولت کاهش یافته و از شرایط مناسب تری برخوردار شده است.

مقام مسئول بانک مرکزی یادآور شد: یکی از محورهای اصلی سیاست بانک مرکزی در قالب سیاست تثبیت اقتصادی، موضوع کنترل و مدیریت نقدینگی به عنوان متغیری اثرگذار در میان مدت و بلندمدت بر تورم است و طبیعتاً این اثر تورمی می‌تواند منجر به تغییراتی در سایر متغیرهای کلان اقتصادی شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای آغاز به کار دولت یعنی در مهر ماه ۱۴۰۰، رشد نقدینگی ۴۲.۸ درصد بود، عنوان کرد: این عدد در آبان ماه ۱۴۰۲، یعنی در مدت زمان نزدیک به ۲ سال به ۲۶.۲ درصد رسیده است و معادل ۱۶.۶ درصد کاهش یافته است که رکورد مناسبی در زمینه کنترل نقدینگی محسوب می‌شود و اثر تورمی آن را تاکنون مشاهده می‌کنیم و قطعاً از این به بعد آثار موثر و مثبت تری خواهد داشت.

کد خبر: ۲۶۱٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha