۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲
جنگ با غزه فروش خانه در اسرائیل را ۵۵ درصد کاهش داد

جنگ با غزه فروش خانه در اسرائیل را ۵۵ درصد کاهش داد

به دنبال درگیری رژیم صهیونیستی باغزه، فروش خانه در اسرائیل در ماه اکتبر ۵۴.۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش بازار، به علت ادامه جنگ غزه، تعداد قراردادهای خرید و فروش خانه در اسرائیل در ماه اکتبر به شدت کاهش یافته است.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در مجموع در ماه اکتبر ۲ هزار و ۲۹۴ آپارتمان نو و دست دو در این رژیم به فروش رفته است که نسبت به ما مدت مشابه سال گذشته ۵۴.۶ درصد و نسبت به ماه پیش از آن ۶۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بر اساس این آمار، در مجموع هزار و ۴۷۷ آپارتمان دست دو در ماه اکتبر فروخته شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳.۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این بررسی نشان می‌دهد، این کاهش بیشتر برای آپارتمان‌های قدیمی بوده است که پناهگاه برای حفاظت در برابر حملات موشکی را ندارند.

فروش خانه‌های جدید در اسرائیل نیز در این ماه ۵۶.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۶۵.۵ درصد نسبت به سپتامبر ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

بر این اساس، تعداد خانه‌های فروخته شده در ماه اکتبر یکی از کمترین‌ میزان فروش خانه در اسرائیل از اوایل دهه ۲ هزار تاکنون است.

به گفته تحلیلگران، آغاز درگیری اسرائیل و غزه در ۷ اکتبر تاثیر شدیدی بر بازار املاک و مستغلات رژیم صهیونیستی گذاشته است؛ به دلایل امنیتی و غیبت کارگران خارجی و فلسطینی، حدودا ۳ هفته تمام کارگاه‌های ساختمانی بسته شد.

متوقف کردن ساخت‌وساز، فراخوانی انبوه سربازهای ذخیره به ارتش، تعطیلی کسب‌وکارها، تخلیه شهرها در مناطق پرخطر و نبود اطمینان عمومی در طول دوره جنگ به کاهش شدید تعداد معاملات کمک کرده است.

کد خبر: ۲۶۱٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha