۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
۲۳۲ هزار فقره وام توسط بانک قرض الحسنه مهر در خراسان جنوبی پرداخت شد
مدیرشعب بانک قرض الحسنه مهر در خراسان جنوبی 

۲۳۲ هزار فقره وام توسط بانک قرض الحسنه مهر در خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند- مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی گفت: این بانک تا پایان آبان ماه در خراسان جنوبی حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان را در قالب ۲۳۲ هزار فقره وام پرداخت نموده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدحسین فرهمند راد مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی در نشست خبری ضمن تبریک سالروز بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: ۲۲ آذرماه در تاریخ نظام بانکی ایران، سالروز تأسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران و سال جاری مصادف با آغاز شانزدهمین سال فعالیت اثربخش " بانک قرض الحسنه مهر ایران " است.

وی ادامه داد: در این سال‌ها بانک قرض الحسنه مهر ایران در کنار سایر مأموریت‌های محوله در شبکه بانکی با رسالتی متفاوت از سایر بانک‌های کشور و با محوریت قرض الحسنه با اخذ استراتژی یکپارچه و منسجم، پیشرو در کشور بوده و با سرعت، مسیر رشد و بالندگی را در تمام بخش‌ها طی می‌کند.

وی ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهر ایران، به عنوان بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور، با تکیه بر ارزش‌های اساسی اعتمادآفرینی، نوآوری، مشتری محوری و مسئولیت پذیری اجتماعی در پی ارزش آفرینی مستمر برای مشتریان و ذی‌نفعان است.

وی بیان داشت: این بانک جهت نیل به توسعه اقتصادی بر مبنای عدالت و ایجاد رفاه در جامعه، با تاکید بر فرهنگ قرض الحسنه و ترویج این سنت الهی تلاش می‌کند در راستای هم افزایی برای افزایش ظرفیت‌های قرض الحسنه کشور به منظور دستگیری از نیازمندان و ایفای نقش در حوزه مسئولیت اجتماعی و بهبود فضای کسب و کار و شرایط اقتصادی کشور گام مهمی بردارد.

به گفته وی در این راستا، دستیابی به اهداف مالی و اقتصادی بانک، به موازات توجه به اقشار محروم جامعه، دغدغه مندی برای حفاظت از محیط زیست، احترام به قوانین، ایجاد اشتغال، مبارزه با پول شویی و فساد و تروریسم، حمایت‌های یکپارچه و پیوسته از صنایع خرد و متوسط بخشی از فعالیت‌های گسترده و متنوع بانک قرض الحسنه مهر ایران است.

فرهمند راد افزود: هم افزایی بانک با سازمان‌های مردم نهاد به منظور ایجاد اشتغال و توانمندسازی پایدار مددجویان، توسعه زیرساخت‌های بانکداری نوین با هدف مهاجرت از بانکداری الکترونیک به سوی بانکداری دیجیتال و بانکداری هوشمند، گسترش حوزه مسئولیت اجتماعی در راستای کمک به مناطق محروم تنها بخشی از دستاوردهای این بانک در سال‌های اخیر بوده است.

پرداخت ۱۸ هزار وام آنلاین در بانک قرض الحسنه مهر ایران

فرهمند راد ضمن ابراز خشنودی از استقبال مردم از خدمات آنلاین بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار کرد: این بانک تا کنون تعداد ۱۸ هزار فقره وام آنلاین به مشتریان خود در استان خراسان جنوبی پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی آمار افتتاح حساب آنلاین مشتریان در بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی را بالغ بر ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد.

فرهمند راد ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلان این بانک از ابتدا تاکنون تعداد ۱۵ هزار و ۴۰۰ فقره تسهیلات بدون ضامن در استان خراسان جنوبی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی دارای ۱۱ شعبه در شهرهای بیرجند، قاین، طبس، فردوس، بشرویه، نهبندان، حاجی آباد، اسدیه و یک باجه در شهرستان سرایان است.

فرهمند راد افزود: در حال حاضر، بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت قرار دارد، عنوان کرد: در این راستا حمایت از مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره)، بنیاد برکت، بهزیستی و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادهای حمایتی مد نظر این بانک بوده است.

وی بیان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی عملکردی خیره کننده در جهت پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در سال‌های گذشته و علی الخصوص سال جاری از خود به جای گذشته است بطوری که در سال ۱۴۰۱ این بانک در استان خراسان جنوبی تعداد ۵۶۴ فقره وام ازدواج به مبلغ ۷۹۱ میلیارد ریال و تعداد ۵۶۶ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۲۴۵ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

به گفته وی این آمار در سال جدید ۵۱۴ فقره وام ازدواج به مبلغ ۱.۰۶۹ میلیارد ریال و ۸۵۵ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۶۴۰ میلیارد ریال بوده است.

وی بیان کرد: همچنین حدود ۹۰۰ فقره وام به ارزش ۵۶۰ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد، حدود ۳۵۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش بیش از ۲۶۳ میلیارد ریال از طریق بنیاد برکت به‌منظور ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق کمتر برخوردار و حدود ۳۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش بهزیستی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چارچوب طرح کالا کارت، یک کارت اعتباری تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان به مشتریان خود پرداخت می‌کند، بیان داشت: این کارت بدون نیاز به سپرده‌گذاری و با کارمزد بسیار پایینی ارائه می‌شود که می‌تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد و باعث شود قدری از دغدغه‌های مردم در این شرایط اقتصادی دشوار، کاهش یابد.

سهم ۱۰ درصدی بانک قرض الحسنه مهر از نقدینگی استان

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۳۰ هزار کسب‌وکار در شهرهای مختلف پذیرنده کالا کارت بانک مهر ایران شده‌اند، عنوان کرد: تا کنون حدود هشت هزار نفر در استان خراسان جنوبی کالا کارت بانک مهر ایران را دریافت کرده‌اند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: این بانک با کمک دولت و مردم توانست طی دولت سیزدهم اهداف ۱۰۰ همتی و ۲۰۰ همتی منابع را محقق نماید و جایگاه خود در شبکه بانکی را از لحاظ منابع از رتبه سیزدهم به رتبه دهم ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه جایگاه این بانک در خراسان جنوبی رتبه ششم است، اضافه کرد: سهم بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی از نقدینگی استان حدود ۱۰ درصد و سهم از منابع قرض الحسنه در استان حدود ۲۶ درصد و سهم از مصارف قرض الحسنه حدود ۳۳ درصد است.

وی ادامه داد: با این حال بانک قرض الحسنه مهر ایران کمترین نرخ مطالبات در شبکه بانکی را با آمار ۰.۳۹ درصد را دارد.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی افزود: این بانک بیشترین تغییرات سهم بازار را در حوزه منابع در سال جاری با ۱.۰۲ درصد از آن خود نموده است و رتبه نخست در سرانه منابع به پرسنل با عدد ۵۳۲ میلیارد ریال و سرانه منابع به شعب با عدد بیش از سه هزار میلیارد ریال را دارد.

فرهمند راد بیان کرد: این بانک تا پایان آبان ماه در استان خراسان جنوبی حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان را در قالب حدود ۲۳۲ هزار فقره وام پرداخت نموده است .

کد خبر: ۲۶۱٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha