۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
برنامه ریزی برای توسعه عمق ساخت در تولید تجهیزات پزشکی
معاون امور صنایع وزارت صمت مطرح کرد

برنامه ریزی برای توسعه عمق ساخت در تولید تجهیزات پزشکی

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت از افزایش ظرفیت تولید ماسک در کشور خبر داد و گفت: با همکاری تشکل ها و تولیدکنندگان صنعتی ظرفیت تولید ماسک با روند صعودی روبه روشد و کادر درمانی با کمترین کمبود توانست این شرایط بحرانی را پشت سربگذارد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت در نشست مشترک با انجمن تجهیزات پزشکی با اشاره به بهبود وضعیت تولید محصولات مقابله با بیماری کرونا از افزایش ظرفیت تولید ماسک در کشور خبرداد و گفت: با همکاری تشکل ها و تولیدکنندگان صنعتی ظرفیت تولید ماسک با روند صعودی روبه روشد و کادر درمانی با کمترین کمبود توانست این شرایط بحرانی را پشت سربگذارد.

صادقی نیارکی در ادامه با نگاهی به وضعیت تولید تجهیزات پزشکی بر ضرورت توسعه عمق ساخت داخل در در این بخش تاکید کرد و افزود: تشکل ها می توانند، با شناسایی ظرفیت های موجود، بسترها را برای تولید بخشی از اجزاء وقطعات در تجهیزات پزشکی در داخل کشور را فراهم کرد.

وی با قدردانی از حضور فعال تولیدکنندگان ماسک صنعتی در کشور از تامین مواد اولیه مورد نیاز آنها خبر داد.

گفتنی است، در این نشست اعضا انجمن تجهیزات پزشکی با تبیین مهمترین دغدغه های این صنعت خواستار منطقی سازی تعرفه ها در راستای حمایت از تولید داخلی شدند و در خصوص توسعه عمق ساخت داخل در صنایع تجهیزات پزشکی آمادگی خود را اعلام کردند.

کد خبر: ۲۶٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha