۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
توضیحات دهقان درباره میزان طلب ایران از بحرین
در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح شد

توضیحات دهقان درباره میزان طلب ایران از بحرین

دهقان، معاون حقوقی رئیس دولت سیزدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: دولت مصوبه مجلس را درباره دعوای حقوقی با بحرین پیگیری خواهد کرد.

به گزارش بازار، محمد دهقان صبح امروز (چهارشنبه ۲۲ آذر۱۴۰۲) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مصوبه مجلس درباره دعوای حقوقی با بحرین بابت مطالبات ایران اظهار کرد: چند لایحه در دستور کار مجلس است و یکی را هم تصویب کرده‌اند. متن ما از قبل برای اقامه دعوا آماده است و خوشبختانه بلافاصله کار را شروع خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که این دعاوی حقوقی در کجا مطرح خواهد شد؟ یادآور شد: طبیعتا در داوری است. ما از قبل با بحرین موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری داریم و در مواردی که به سرمایه‌گذاران ما لطمه بخورد طبق این موافقت‌نامه به داوری ارجاع و در آنجا مطرح می‌شود.

دهقان درباره میزان طلب ایران از بحرین گفت: البته موضوعات متفاوت است. یک دعوا مربوط به بانک مرکزی است که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار آنجا داریم و یک دعوا هم مربوط به بیمه است که مبلغ آن کم و چند میلیون دلار است.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا برای متهم پرونده کریپتولند که به اروپا گریخته اعلان قرمز صادر شده یا خیر؟ بیان کرد: این موضوع را از وزارت کشور بپرسید.

دهقان همچنین درباره برگزاری دادگاه گروهک تروریستی منافقین گفت: این موضوع خوشبختانه در این دولت پیگیری شد و پرونده‌ها به قوه قضاییه فرستاده شده و الحمدلله در دادگاه در حال رسیدگی است که دیروز هم اولین جلسه آن برگزار شده است.

وی ادامه داد: همکاری خیلی خوبی بین قوه قضاییه وجود دارد. اسناد کافی هم آماده است و شهود هم حضور دارند. در گذشته مقداری در این زمینه غفلت شده بود که خوشبختانه در این دولت در حال پیگیری است.

دهقان همچنین اظهار کرد: قطعا آرا که صادر شود بخشی از آن که در محاکم خارجی قابل اجراست توسط مرکز امور حقوقی و بین‌الملل برای شناسایی و اجرا پیگیری خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۱٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha