۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
مهلت یک هفته‌ای مجلس به وزیر جهاد کشاورزی برای اعلام قیمت گندم
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد

مهلت یک هفته‌ای مجلس به وزیر جهاد کشاورزی برای اعلام قیمت گندم

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کار کارشناسی قیمت گندم در مجلس انجام شده است و طبق مکاتبات که با رئیس جمهور و جلساتی که با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم دولت مکلف است قیمت گندم را بزودی اعلام کند.

به گزارش بازار، محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: با رئیس جمهور مکاتبه کرده ایم و جلساتی هم با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم و اعلام کرده ایم تاخیر در اعلام نرخ گندم برای سال جاری هر چه سریعتر باید انجام شود و تاخیرش مصداق ترک فعل و خلاف است.

او گفت: در مجلس شورای اسلامی شورایی تحت عنوان شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی که متشکل از ۶ کشاورز پیشرو و تولید کننده و ۳ نفر از هیئت دولت اعم از وزیر جهاد کشاورزی،

وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه و ۲ نفر از کمیسیون کشاورزی در جلسه حضور دارند و نظارت می‌کنند، تقریبا حدود ۲ ماه پیش شورای قیمت گذاری جلسه تشکیل داده است و طبق کارشناسی‌ها و بررسی‌های قیمت گندم ۱۹ هزار و پانصد تومان در نظر گرفته شده است و تبصره‌ای هم دارد که اگر نرخ تورم ثابت باشد همین قیمت است و اگر افزایش یابد به تناسب نرخ تورم افزایش پیدا می‌کند.

عسکری بیان کرد: آنچه را که شورای قیمت گذاری اعلام کرده است با نگاه کارشناسی است و سود متعارف کشاورز هم در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: ما گندم را محصولی راهبردی می‌دانیم و سالانه حدود ۱۱ و نیم تن به آن نیاز داریم که حدود ۱۰ و نیم میلیون تن برای نانوایی‌ها و الباقی را برای مصارف صنایع تبدیل و تکمیلی نیاز داریم.

او گفت: با اتفاقاتی که در منطقه افتاده است مانند جنگ اوکراین و روسیه و اتفاقات دیگر حتما بحث خود کفایی گندم در دستور کار دولت قرار بگیرید و در بودجه ۱۴۰۳ هم اعتبارات را اینگونه دیده ایم که فضا ایجاد شود.

وی افزود: حتما باید میزان اعتبار مورد نیاز چیزی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ همت در نظر گرفته شود قسمتی در بودجه ۱۴۰۳ و قسمت دیگر را دولت تعیین کند. انشاالله هم بارش‌ها خوب باشد و هم کشاورزان ما برای تولید بهتر و بیشتر تلاش کنند.

کد خبر: ۲۶۱٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha