۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
تولید نفت خام در دو سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافت
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

تولید نفت خام در دو سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: تولید روزانه نفت با افزایش یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه‌ای در دو سال گذشته به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

به گزارش بازار، محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: مرکز مانیتورینگ شرکت ملی نفت ایران به منظور ایجاد شفافیت در کل زنجیره ارزش این شرکت تشکیل شده و همه مجموعه عملیات از اکتشاف، توسعه، تولید، توزیع، انتقال و همچنین ارسال به مبادی صادراتی، تحویل خوراک به واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه‌های نفتی را نشان می‌دهد، تشکیل شد که مورد قدردانی رئیس دیوان محاسبات کشور قرار گرفت.

وی با اشاره به ارائه گزارش شرکت ملی نفت از فعالیت‌های تولیدی و صادراتی به دیوان محاسبات، افزود: صادرات نفت خام از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به بیش از دو برابر رسیده و در این مدت تولید نفت خام نیز حدود ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

خجسته مهر با بیان این که در دو سال گذشته حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه به تولید نفت خام اضافه و حدود ۱۴.۵ میلیارد دلار قرارداد جدید منعقد شده، گفت: روزانه بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز تولید می‌کنیم و در ۸ ماه ابتدایی امسال، حدود ۳ میلیارد مترمکعب ذخیره سازی گاز انجام شده که نسبت به سال گذشته، ۳۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: روزانه ۹۸۰ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری گاز تحویل می‌شود و تولید نفت نیز حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز است.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد که همه حساب‌های فرعی شرکت ملی نفت ایران به منظور ایجاد شفافیت مالی، به حساب واحد خزانه منتقل شده و این موضوع مورد تایید دیوان محاسبات کشور قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۶۱٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha