۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
راهنمای خرید قطعات مصرفی خودرو

راهنمای خرید قطعات مصرفی خودرو

در هر خودرو قطعاتی وجود دارند که با توجه به نقش مهم آن‌ها در عملکرد وسیله نقلیه، طول عمر بسیار کوتاهی دارند.

به گزارش بازار، در هر خودرو قطعاتی وجود دارند که با توجه به نقش مهم آن‌ها در عملکرد وسیله نقلیه، طول عمر بسیار کوتاهی دارند. پس این قطعات باید بعد از گذشت زمان مشخصی تعویض شوند تا اینکه روی کارکرد خودرو تاثیر منفی نگذارند. البته باید گفت که زمان تعویض لوازم یدکی مصرفی به فاکتورهای مختلفی مانند میزان کارکرد ماشین و کیفیت قطعات متفاوت وابسته است. در این راهنمای خرید قطعات مصرفی خودرو، ضمن معرفی این لوازم، نکات مهمی در مورد تهیه آن‌ها هم آورده شده است؛ پس ادامه را از دست ندهید.

قطعات مصرفی خودرو کدامند؟

همان‌طور که گفته شد، چندین قطعه وجود دارند که به‌عنوان قطعات مصرفی خودرو شناخته می‌شوند. در واقع این قطعات دارای طول عمر مشخصی هستند و این مدت زمان می‌تواند از یک سال تا چند سال متغیر باشد؛ اما قطعات مصرفی خودرو چه مواردی هستند؟ روغن موتور، روغن ترمز، روغن هیدرولیک، روغن دنده، فیلتر روغن، فیلتر هوای کابین، فیلتر بنزین، لنت ترمز، شمع موتور، ضدیخ و آب رادیاتور، تسمه دینام و پروانه، تسمه تایم، دیسک ترمز خودرو ، واشر سرسیلندر، لاستیک، باتری، سنسور اکسیژن، کاسه نمدها، ترموستات، مایع سیستم خنک‌کننده، سیم کلاج و سیم گاز، فیوزها، پمپ بنزین، جنت‌ها و شلنگ‌ها، استپر موتور و پمپ روغن از جمله قطعات مصرفی خودرو هستند.

توجه به کیفیت و برند لوازم مصرفی خودرو

هنگام خربد انواع قطعات مصرفی خودرو (از جمله خرید روغن ترمز، روغن هیدرولیک و سایر قطعاتی که در بخش پیش به آنها اشاره کردیم)، در نظر گرفتن کیفیت و برند لوازم مصرفی خودرو می‌تواند بسیار مهم باشد؛ چراکه این قطعات می‌توانند به‌صورت مستقیم بر روی ایمنی و عملکرد کلی خودرو تاثیر مستقیم داشته باشند. در این مرحله باید به چند نکته مهم زیر توجه کنید:

  • از لوازم مصرفی اصل استفاده کنید: بهترین راه‌حل برای حفظ کیفیت و ایمنی خودروی خودتان استفاده از قطعات مصرفی اورجینال توسط خود شرکت تولیدکننده است. معمولا این قطعات با استاندارد های کیفی مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند و کاملا قابل اطمینان هستند.

  • برندهای معروف و معتبر را انتخاب کنید: برای هر یک از قطعات مصرفی خودرو برندهای معتبر و خوش‌نامی در بازار وجود دارند. این برندها اعتبار خود را به‌واسطه تولید قطعات باکیفیت که تولید کرده‌اند به‌دست آورده‌اند؛ چراکه برای تولید محصولات خود انواع استانداردهای مختلف را انجام می‌دهند.

  • از تعمیرکاران باسابقه کمک بگیرید: تعمیرکارانی که دارای چندین سال سابقه هستند، قطعا می‌توانند به شما برای انتخاب بهترین قطعات مصرفی کمک کنند؛ پس قبل از خرید آن‌ها با یک متخصص در این زمینه مشورت بگیرید.

  • از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر خرید کنید: فروشگاه‌های مختلفی چه به‌صورت حضوری و چه به‌صورت آنلاین، لوازم مصرفی را عرضه می‌کنند. اگر قصد دارید قطعاتی باکیفیت را خریداری کنید، حتما به فروشگاه‌های معتبری که در این زمینه وجود دارند، مراجعه کنید.

راهنمای خرید قطعات مصرفی خودرو

انتخاب لوازم مصرفی متناسب با خودرو و شرایط آب و هوایی

بر اساس راهنمای خرید قطعات مصرفی خودرو، انتخاب این قطعات برای خودرو بسیار مهم است؛ چراکه آن‌ها به‌صورت مستقیم بر عملکرد بهینه و ایمنی ماشین شما تاثیر مستقیم دارند. برای اینکه بهترین قطعات را انتخاب کنید، باید قطعات متناسب با خودروی خودتان انتخاب کنید. پس قبل از هر چیزی باید دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه کنید؛ چراکه در داخل دفترچه در مورد نوع و مشخصات لوازم مصرفی خودرو اطلاعاتی مناسب وجود دارد. در کنار متناسب بودن قطعات، شرایط آب و هوایی هم می‌تواند در انتخاب آن‌ها حائز اهمیت باشد؛ چراکه انتخاب بعضی از لوازم مصرفی تحت تاثیر شرایط آب و هوایی قرار دارند.

به‌عنوان مثال انتخاب و خرید روغن ترمز تحت تاثیر شرایط آب و هوایی متفاوت است. شما با توجه به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، نوع روغن ترمز متفاوت خواهد بود. اگر محل زندگی شما سرد است، خرید روغن موتور رقیق تر را به شما پیشنهاد می کنیم. اما در صورتی‌که شهر شما جزء مناطق گرمسیری به‌شمار می‌آید و در بیشتر ایام سال هوا گرم است، از روغن موتور غلیظ‌تر استفاده کنید. به‌صورت ساده باید گفت که غلظت روغن موتور با دما نسبت عکس دارد.


 


 

داشتن اطلاعات فنی کافی از خودرو

اگر شما به‌عنوان صاحب خودور، اطلاعات فنی مناسبی از خودروی خودتان داشته باشید، می‌توانید لوازم مصرفی باکیفیتی را خریداری کنید. برای اینکه اطلاعات خودتان در مورد خودرو بیشتر شود، نوع و مدل خودرو خودتان را بشناسید. شما باید در مورد نوع، مدل و سال تولید خودروی خودتان اطلاعات خوبی داشته باشید. معمولا این اطلاعات در دفترچه راهنمای خودرو آورده شده است. در داخل دفترچه راهنمای هر خودرویی اطلاعات کاملی در مورد مشخصات فنی، نوع و لوازم مصرفی آن ذکر شده است. همچنین در داخل دفترچه توصیه‌های خاصی در مورد لوازم مصرفی وجود دارد. پس دفترچه می‌تواند به شناخت بیشتر شما در مورد خودرو کمک کند. البته برای اینکه اطلاعات فنی در مورد خودرو بیشتر شود، می‌توانید از مشورت افراد خبره در این حوزه هم کمک بگیرید و همچنین با جست‌وجو در بستر اینترنت اطلاعات خودتان را بیشتر کنید.

راهنمای خرید قطعات مصرفی خودرو


 


 

توجه به جدول تعویض لوازم مصرفی در دفترچه راهنمای خودرو

معمولا در دفترچه‌ راهنمای هر خودرویی بخشی با عنوان زمان تعویض لوازم مصرفی وجود دارد. احتمالا همه شما این جدول را در دفترچه راهنمای خودروی خودتان مشاهده کرده‌اید. در این دفترچه قطعات مصرفی خودرو لیست شده‌اند و در کنار آن‌ها به زمان تعویض آن‌ها بعد از گذشت زمانی مشخص یا طی کردن مسافتی خاص ذکر شده است. البته باید توجه داشته باشید که جدول تعویض قطعات مصرفی بسته به نوع و مدل خودرو متفاوت خواهد بود.


 

بررسی نقد و بررسی ها

یکی از نکات مهم راهنمای خرید قطعات مصرفی خودرو بررسی نقد و نظرات مختلف در زمان خرید است. بر این اساس بررسی نظرات دیگران در مورد لوازم مصرفی به شما کمک می‌کند، تصمیم درستی را بگیرید. البته برای این کار هم باید چندین مورد را رعایت کنید:

  • نقد و بررسی‌ها را از منابع معتبر و قابل اعتماد مطالعه کنید.

  • چندین نقد و بررسی مختلف را بخوانید.

  • به تجربیات و نظرات مشتریان توجه کنید.

  • نقاط ضعف و قوت کالا را در نظر داشته باشید.

  • به تفاوت نظرها توجه کنید.

بهترین لوازم مصرفی را از مستریدکی تهیه کنید

به احتمال زیاد بعد از مطالعه این راهنمای خرید قطعات مصرفی خودرو، به فکر تهیه آن‌ها باشید. فروشگاه‌های زیادی اقدام به فروش این محصولات می‌کنند؛ اما شما باید لوازم مورد نیاز خودتان را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی مستریدکی، بهترین لوازم مصرفی را عرضه می‌کند. شما در فروشگاه آنلاین مستریدکی می‌توانید به بهترین برندهای قطعات مصرفی دسترسی داشته باشید و آن‌ها را سفارش دهید. فقط کافی است بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.mryadaki.com/

کد خبر: ۲۶۱٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha