۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
بازی دو سر باخت آلمان از کاهش واردات گاز از روسیه

بازی دو سر باخت آلمان از کاهش واردات گاز از روسیه

آلمان که واردات گاز از روسیه را نسبت به سال ۲۰۲۱ به نصف کاهش داده اما به علت افزایش ۲.۵ برابری قیمت گاز همان هزینه را برای تامین سوخت می‌پردازد.

به گزارش بازار، آلمان واردات گاز طبیعی را از سال ۲۰۲۱ نصف کرده است اما همان هزینه را برای تامین گاز می‌پردازد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در بازه ژانویه تا سپتامبر امسال در مقایسه با مدت مشابه در ۲ سال گذشته، در مجموع واردات گاز را ۲.۵ برابر کاهش داده است. با این حال، هزینه‌هایی که برای این سوخت می‌پردازد به دلیل افزایش ۲.۵ برابری قیمت‌ها ثابت مانده است.

به طور کلی، خرید گاز آلمان در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ با کاهش ۱.۸ برابری به ۶۵.۹ میلیارد متر مکعب رسیده است؛ این رقم در مدت مشابه سال پیش از آن، ۱۲۱.۷ میلیارد متر مکعب بوده است.

بعلاوه، واردات گاز این کشور از روسیه به ۴۷.۹ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است.

آلمان که تا قبل از سال ۲۰۲۲ حدود ۴۰ درصد به گاز روسیه وابسته بود، در میان کشورهایی است که به علت کهش واردات انرژی از روسیه در سال گذشته به شدت آسیب دیده است.

برلین در ۳ فصل نخست سال جاری میلادی با وجود کاهش شدید در میزان واردات، ۲۱.۳ میلیارد یورو (۲۳ میلیارد دلار) برای تامین گاز هزینه کرده است؛ این درحالی که این رقم در مدت مشابه سال پیش از آن (قبل از کاهش واردات) ۲۲.۲ میلیارد یورو بوده است.

دلیل این امر، متوسط قیمت سالانه گاز به ازای یک مترمکعب است که ۲ برابر شده و از ۰.۱۸ یورو در سال ۲۰۲۱ به ۰.۴۵ یورو در سال جاری رسیده است.

بحران انرژی طولانی‌مدت به علت کمبود عرضه گاز، به میزان قابل توجهی بر تولید کارخانه‌های آلمان تأثیر گذاشته است. افزایش قیمت مواد خام و انرژی بر اکثر صنایع این کشور آسیب وارد کرده است.

بسیاری از خانواده‌های آلمانی در سال گذشته با افزایش هزینه قبوض انرژی مواجه شده‌اند زیرا تامین‌کنندگان برق و گاز با قیمت‌های بالای عمده و افزایش هزینه‌های شبکه دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

کد خبر: ۲۶۱٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha