۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
ظرفیت رزرو هتل های شیراز در تابستان

ظرفیت رزرو هتل های شیراز در تابستان

شهر شیراز یکی از شهرهای معروف و مشهور ایران شناخته می‌شود که دیدنی‌های تاریخی، فرهنگی، ادبی و گردشگری متعددی دارد.

به گزارش بازار، شهر شیراز یکی از شهرهای معروف و مشهور ایران شناخته می‌شود که دیدنی‌های تاریخی، فرهنگی، ادبی و گردشگری متعددی دارد و به همین دلیل گردشگران بسیار زیادی از شهرهای مختلف ایران و کشورهای خارجی به این شهر سفر می‌کنند و با رزرو هتل‌ های شیراز اقامت چند روزه خود را در این شهر آغاز می‌کنند. البته علاوه بر شیراز، شهر اصفهان و یزد نیز جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و هنری متعددی دارد دارند و یکی از مقاصد محبوب گردشگران ایرانی و توریست‌های اروپایی محسوب می‌شوند. توریست‌ها و مسافران نیز با رزرو هتل اصفهان و سایر اقامتگاه‌های آن در این شهر ساکن می‌شوند. در این میان شاید برای شما هم سوال باشد که در فصل تابستان هتل‌های شیراز با چه قیمتی قابلیت رزرو دارند و آیا هزینه رزرو هتل در این فصل ارزان‌تر از سایر فصل‌ها است یا اینکه هیچ تفاوتی ندارد؟ در ادامه کمی درباره سفر به شیراز در تابستان، مزایا و معایب آن و رزرو هتل ‌های شیراز اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

سفر به شیراز در تابستان

بهترین فصل سفر به شیراز در روزهای تعطیلات نوروزی و اردیبهشت ماه همزمان با باز شدن شکوفه‌های بهارنارنج است. اما به این معنا نیست که سایر فصل‌های سال برای سفر به این شهر مناسب نباشد. شما می‌توانید با رزرو هتل‌ های شیراز در روزهای تابستان، سفری ارزان‌تر برای خودتان و خانواده فراهم کنید. البته علاوه بر هتل‌های شهر شیراز در روزهای تابستان، قیمت رزرو هتل در سایر شهرهای گرم مانند اصفهان نیز ارزان‌تر است. به همین دلیل با انتخاب هتل اصفهان و رزرو آن امکان سفری ارزان‌تر و اقتصادی‌تر برای شما فراهم می‌شود.

ظرفیت رزرو هتل های شیراز در تابستان

آب و هوای شیراز در تابستان

به‌صورت کلی شیراز دارای آب و هوایی متغیر در تمام طول سال است. شاید به یکباره در گرمای هوا، شاهد بارش باران محدودی باشید یا اینکه بادها بیشتر از حد تصورتان شروع به وریدن کنند. به هرحال در روزهای تابستان هوای این منطقه از ایران بسیار گرم و خشک است. حتی در برخی از روزها دمای هوا به ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و به همین دلیل مسافرانی که در طول تابستان به این شهر سفر می‌کنند، شاید تحمل گرمای هوای آن را نداشته باشند. از طرف دیگر شهر شیراز نسبت به بسیاری از شهرهای ایران بارش کمتری دارد و همین مسئله نیز روی گرم شدن هوای آن تاثیرگذار است.

همین شرایط آب‌وهوایی نیز در طول تابستان باعث می‌شود که مسافران کمتری سفر به این شهر را انتخاب کنند و قیمت هتل‌های آن تا حد زیادی در تابستان کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر آن، ظرفیت رزرو هتل و تخفیف هتل‌ها بیشتر از سایر فصل‌های سال است. بنابراین اگر به‌دنبال سفری مقرون به‌صرفه و اقتصادی به شیراز هستید پیشنهاد مناسب این است که فصل تابستان را انتخاب کنید. از سوی دیگر این فصل از سال جاذبه‌های کم نظیری در شیراز خودنمایی می‌کنند که سفر به اینجا را برای شما دلپذیر و به‌یاد ماندنی خواهد کرد. در ادامه این موارد را باهم بررسی می‌کنیم.

باغ ارم شیراز در تابستان

یکی از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی بسیار زیبای شیراز، باغ ارم است که به‌عنوان تکه‌ای از بهشت شیراز شهرت دارد. در فصل تابستان باغ ارم شیراز فضایی بسیار سرسبز و نسیم خنک دارد و انتخاب خوبی برای پیاده‌روی در هوای گرم محسوب می‌شود. در این فصل سال خنکای درختان باغ ارم شیراز گرمای هوا را از بین می‌برند و به همین دلیل بهترین تفریح را برای شما به ثبت می‌رساند.

ظرفیت رزرو هتل های شیراز در تابستان


 

آبشار مارگون شیراز

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی شهر شیراز که در ۱۳۰ کیلومتری این شهر قرار گرفته آبشار مارگون است. این آبشار دارای مسیری به‌صورت آسفالت شده است که تا محل پارکینگ آن ادادمه دارد. به همین دلیل با خودروی شخصی به‌راحتی می‌توانید خودتان را به این آبشار برسانید و برای بقیه راه پیاده‌روی کنید. آبشار مارگون که در شهرستان سپیدان واقع شده یکی از آبشارهای هیجان‌انگیز ایران محسوب می‌شود که در گرمای بسیار زیاد تابستان شیراز هم دمای آب آن از ۱۰ درجه سانتی‌گراد بیشتر نمی‌شود. علاوه بر آن امکانات رفاهی مانند پارکینگ، سرویس بهداشتی، اماکن استراحت و غیره در اطراف این آبشار احداث شده تا بتوانید یک نیمروز مفرح را در آبشار مارگون به همراه دوستان و خانواده پشت سر بگذارید.

تنگ تیزاب شیراز در تابستان

یکی دیگر از مناطق طبیعی شهر شیراز که در شهر اردکان و قرار گرفته، تنگ تیزاب است. این رودخانه به‌عنوان یک جاذبه طبیعی در روزهای تابستان، فضای خوبی برای آب تنی محسوب می‌شود. علاوه بر آن تنگ تیزاب یکی از رودهای توابع سپیدان است که آب آن از کوههای سپیدان سرچشمه می‌گیرد و یکی از تماشایی‌ترین مناطق طبیعی استان فارس را خلق می‌کند.

این رودخانه در تابستان محلی برای شنا، دورهمی و پیک نیک‌های خانوادگی محسوب می‌شود. بنابراین اگر فصل تابستان را برای سفر به شیراز انتخاب کنید، جاهای متعددی در اطراف این شهر خواهید دید هنوز خنک‌تر از داخل شهر شیراز هستند و انتخاب خوبی برای گشت و گذار در فصل تابستان شیراز محسوب می‌شوند.

شیراز تابستانی را از دست ندهید

درنهایت می‌توان گفت که شهر شیراز در روزهای تابستان گرمای زیادی دارد و شاید حوصله زیادی برای رفتن به اماکن گردشگری، فرهنگی و تاریخی داخل شهر نداشته باشید. اما با کمی فاصله گرفتن از شهر شیراز و رفتن به توابع آن می‌توانید جاذبه‌های طبیعی متعدد این استان را از نزدیک مشاهده کنید. در بوستان‌های شیراز پیاده‌روی کنید و همراه با خانواده فالوده بخورید. همچنین رفتن به آبشارها یا گردش تابستانه در باغ ارم انتخاب‌های خوبی هستند تا سفر شما را جذاب، خوشایند و به‌یادماندنی کنند.

کد خبر: ۲۶۱٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha