۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
واگذاری نمایشگاه سئول به بخش خصوصی
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد

واگذاری نمایشگاه سئول به بخش خصوصی

رئیس شورای شهر تهران گفت: قرار است موضوع بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی نمایشگاه سئول به شهرداری تهران در کمیسیون ماده ۷۷ بررسی و حکم قضایی صادر شود.

به گزارش بازار، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویستمین جلسه علنی شورا گفت: بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی نمایشگاه سئول به شهرداری تهران را شهرداری منطقه ۷ به مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران (سئول) ابلاغ کرده است.

چمران افزود: مقرر شده است موضوع بدهی نمایشگاه سئول به شهرداری تهران در کمیسیون ماده ۷۷ بررسی و حکم قضایی برای آن صادر شود که این امر در حال طی شدن روند قضایی خود است.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: همچنین مقرر شده نمایشگاه بین‌المللی تهران (سئول) در قالب اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار شود که البته این واگذاری به بخش خودشان است تا به این ترتیب ما در حوزه نمایشگاه با بخش خصوصی روبرو باشیم.

مهدی چمران افزود: زمین نمایشگاه متعلق به آستان قدس رضوی است و نمی‌دانم چطور می‌خواهند آن را در قالب اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر لزوم توسعه حمل و نقل عمومی در تهران و اهمیت آن گفت: به لحاظ انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها نظر شورا در این حوزه محقق شده، اما به لحاظ اجرا آنچه که مورد انتظار ما بوده است تا کنون محقق نشده است.

مهدی چمران افزود: انتظار ما از کارخانه‌ها و تولیدکنندگان حوزه حمل و نقل این بود که در بازه تعیین شده به تعهد خود عمل و اتوبوس مورد نیاز تهران را تولید کنند که این امر را به طور کامل انجام ندادند هر چند که تا به امروز تعدادی اتوبوس به حمل و نقل شهر تهران اضافه شده است.

رئیس شورا با تأکید بر توجه ویژه شورا به موضوع حمل و نقل و آلودگی هوا در تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع آلودگی هوا، برای کاهش آن بودجه متفاوتی برای امسال تعیین شده که امیدواریم با تحقق آن شاهد تحول در این حوزه باشیم.

مهدی چمران افزود: در حوزه حمل و نقل بودجه اضافه‌ای تعیین شد به شکلی که بودجه شهرداری تهران برای امسال بر روی عدد ۶۵ هزار میلیارد تومان بسته شده بود که ۱۰ هزار میلیارد تومان اضافه‌تر برای حمل و نقل اختصاص پیدا کرد.

کد خبر: ۲۶۱٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha