۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
خود را مقید می‌دانیم برنامه هفتم را عیناً در بخش مصارف بودجه ۱۴۰۳ اعمال کنیم
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

خود را مقید می‌دانیم برنامه هفتم را عیناً در بخش مصارف بودجه ۱۴۰۳ اعمال کنیم

منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما خود را مقید می‌دانیم برنامه هفتم مصوب شده از سوی مجلس را عیناً در بخش مصارف بودجه ۱۴۰۳ اعمال کنیم.

به گزارش بازار، داود منظور در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۱ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: از همراهی و وقت وسیعی که نمایندگان برای تصویب بودجه گذاشتند تشکر می‌کنم، همچنین از آقای قالیباف و هیأت رئیسه و همه عزیزانی که وقت وسیعی برای نهایی شدن برنامه هفتم مصروف داشتند تشکر ویژه دارم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) ادامه داد: لعن و نفرین الهی بر آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی و آرزوی ظفر و پیروزی برای مردم غزه را دارم.

وی با بیان اینکه از کمیسیون تلفیق به دلیل دقت نظری که در بررسی لایحه داشتند تشکر می‌کنم، بیان کرد: امروز شاهد بیان برخی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از سوی نمایندگان بودیم که امیدوارم در فضای همدلانه‌ای که بین دولت سیزدهم و مجلس یازدهم وجود دارد بتوانیم آخرین بودجه‌ای که در مجلس یازدهم تصویب می‌شود بودجه‌ای با رویکرد موثر برای مردم و امیدآفرین و کمک‌کننده به اجرای برنامه هفتم در سال اول باشد.

منظور با اشاره به اینکه دولت تلاش کرد بودجه را در زمان قانونی مصوب به مجلس تقدیم کند، تصریح کرد: ما خود را مقید می‌دانیم آنچه را که نمایندگان به عنوان قانون تکلیف می‌کنند را اجرا کنیم بنابراین ما در چهارچوب ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی مجلس مرحله اول بودجه را در زمان مقرر تقدیم مجلس کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بسیاری از نگرانی‌های مطرح شده از سوی نمایندگان ناظر به بخش دوم بودجه است، اضافه کرد: ما هنوز وارد بخش دوم نشدیم و در مرحله اول فقط منابع، سقف منابع، احکام و تراز عملیاتی را تقدیم مجلس کردیم بنابراین لایحه در چهارچوب ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین‌نامه مجلس تنظیم شده است و ما در بخش اول وارد مصارف نشدیم.

وی گفت: برخی دوستان درباره وضعیت اعتباری بخش بهداشت و درمان، بخش کشاورزی، همسان‌سازی بازنشستگان را مطرح کردند که باید بگویم ما به هیچ وجه در این مرحله نمی‌توانستیم که به این موضوعات ورود کنیم یا در مورد مصارف جدولی ارائه کنیم.

منظور ادامه داد: ما در سقف منابعی که تصویب می‌کنیم حتماً مصارف را با رویکردی که شما در برنامه هفتم تکلیف کردید تنظیم می‌کنیم یعنی ما خود را مقید می دانیم برنامه هفتم مصوب شده از سوی مجلس را عینا در بخش مصارف بودجه ۱۴۰۳ اعمال کنیم. در بخش منابع و بخش احکام تلاش خود را کردیم که این موضوع را اعمال کنیم.

کد خبر: ۲۶۱٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha