۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
نقشه حریم گسلی ۶ شهر در مراحل پایانی تدوین است
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

نقشه حریم گسلی ۶ شهر در مراحل پایانی تدوین است

حیدری، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تدوین و تصویب نقشه حریم گسلی ۱۰ شهر طی سال‌های گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تدوین نقشه و حریم گسلی ۱۰ شهر و تصویب آنها در شورای عالی‌شهرسازی و معماری در سال‌های گذشته و امسال خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته نقشه و حریم گسلی ۶ شهر تهران، کرج، تبریز، مشهد، کرمان، زنجان، مطالعه و تدوین شد و در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسید.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: در دولت سیزدهم در یک سال و نیم گذشته حریم گسلی ۴ شهر شیراز، بم، سی‌سخت و اردبیل توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تدوین شد و به اتمام رسید. هم اکنون نیز نقشه حریم گسلی ۵ شهر ارومیه، لاهیجان، ساری، قائمشهر و گرگان در مراحل نهایی قرار دارد و حداکثر تا دو ماه آتی به اتمام می‌رسد و برای تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارجاع خواهد شد.

حیدری توضیح داد: تدوین ضوابط و نقشه‌های حریم گسلی ۲۴ شهر دیگر نیز در برنامه مطالعه و تدوین در سال آتی قرار دارد.

وی در خصوص فرونشست و تدوین پهنه‌های فرو نشستی نیز اعلام کرد: تدقیق اراضی که در دستور الحاق برای تولید مسکن قرار دارند به تناوب به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ارجاع می‌شوند و نتیجه به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اعلام می‌شود.

کد خبر: ۲۶۱٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha