۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
۴۰۰ شرکت در بورس تهران وجود دارد
مدیرعامل بورس تهران:

۴۰۰ شرکت در بورس تهران وجود دارد

مدیرعامل بورس تهران گفت: ۴۰۰ شرکت در بورس تهران وجود دارد که استانداردهای بالای شفافیت مالی و نظام حکمرانی درست از ویژگی های اصلی این شرکت ها است.

به گزارش بازار، محمود گودرزی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانجات نساجی بروجرد اظهار کرد: بهترین مسیر برای تامین مالی واحدهای تولیدی و صنعتی با توجه به بحران پولی و بانکی و اینکه امکان دریافت تسهیلات وجود ندارد، بازار سرمایه است.

وی افزود: ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی در شهرستان بروجرد وجود دارد که با اصلاح حاکمیتی شرکت ها و ارتقای شفافیت های مالی بازار سرمایه می تواند به خوبی از این ظرفیت ها حمایت کند.

مدیرعامل بورس تهران بیان کرد: نساجی بروجرد متعلق به تمام ایران است و همه باید کمک کنیم که این صنعت در سطح شهرستان با بالاترین ظرفیت به تولید ادامه دهد.

گودرزی ادامه داد: اخراج نساجی بروجرد از بورس اولین اتفاق بدی است که در مورد این صنعت به وجود آمده که امیدواریم مدیران این شرکت تلاش کنند که سهام این واحد تولیدی به بازار بورس تهران برگردد تا بتوان حمایت های مالی در راستای تامین سرمایه در گردش این واحد انجام شود.

وی یادآور شد: امیدواریم این بازدیدها که از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان بروجرد اصورت می‌گیرد منجر به اصلاح حاکمیتی در این شرکت ها شود.

گودرزی با تاکید براینکه شفافیت ملاک اصلی برای ورود به بازار سرمایه است، گفت: در بورس تهران فقط به دنبال سودآوری نیستیم شناوری سهم و افشای اطلاعات مالی مهم اصولی هستند که مورد توجه قرار می گیرد و اگر شرکتی خواستار تامین سرمایه مالی از بورس است باید این اصل را بپذیرد که در یک اتاق شیشه ای تمام اطلاعات خود را افشا کند.

کد خبر: ۲۶۱٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha