خلق جریان های جدید درآمدی از رویکردهای اساسی مخابرات است
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران:

خلق جریان های جدید درآمدی از رویکردهای اساسی مخابرات است

سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: رشد درآمد و سودآوری، ارتقای بهره وری منابع و هزینه ها، خلق جریان های جدید درآمدی از رویکردهای مهم مخابرات است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت مخابرات ایران، مجید سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، در نشستی که در حاشیه بازدید فتاح رییس ستاد فرمان امام و سید هاشمی معاون این ستاد از مرکز عملیاتی شبکه برگزارشد ضمن تشریح فعالیت های این شرکت از سال ۱۴۰۰ تا شهریو ر ۱۴۰۲ اظهار داشت : علی رغم مشکلات ناشی از ثابت ماندن تعرفه و فشار به حوزه ارتباطات ثابت در طول یک دهه گذشته گفت: ورود تهاجمی به شبکه در حال توسعه فیبر نوری به منظور افزایش پوشش و دایری، مهم ترین راهبرد کنونی شرکت مخابرات در تغییر پایگاه درآمدی است.

سلطانی در این دیدارکه رییس و نایب رییس هیات مدیره، اعضای هیات مدیره و معاونان شرکت مخابرات حضور داشتند، با بیان اینکه روند سود خالص و عملیاتی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل و در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال پیشتر، رشد ۴۰ درصدی داشت، افزود: این رشد نشانگر فعالیت های مثمرثمر در حوزه های داخلی و بیرونی شرکت مخابرات است.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات در حال حاضر ۲۸ میلیون و ۷۰۰هزار تلفن ثابت دایری، و ۵ میلیون و ۲۰۰هزار مشترک فعال باند پهن دارد، اظهارداشت: ضریب نفوذ تلفن ثابت ۳۴درصد، و سهم بازار xdsl در کل کشور ۶۶ درصد است.

مدیرعامل شرکت مخابرات با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد بیش از یازده هزار مراکز تلفن ثابت، و نگهداری ۲۶۳۰۰ سایت همراه اول در سراسر کشور فعال است، افزود: تاکنون ۲۰ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان از محل مقررات رگولاتوری که بدون کارشناسی در یک دهه گذشته تصویب شده، به شرکت مخابرات زیان وارد شده است.

وی با بیان اینکه تاخیر در تصویب مصوبه کمیسیون تنظیم بازار و ابلاغ هزینه نگهداری تلفن خانگی، موجب دیرکرد ۶ هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان برای مخابرات شده است، گفت:علی رغم این مشکلات به علت حرکت جهادی کارکنان و مدیران تاکنون از سال ۱۴۰۰، درآمد عملیاتی ۵۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ و ۲۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ در سال جاری افزایش یافته است.

سلطانی روند رشد حقوق و پرداخت دستمزد را در دوسال اخیر بسیار زیان آور نسبت به وضع مالی شرکت دانست و افزود:: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، حدود ۷۴ افزایش حقوق برای کارکنان داده شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جبران این همه هزینه برای شرکت گفت: اصلاح و بهینه سازی ساختار نیروی انسانی و یکپارچه سازی ۱۱۸ و به کارگیری نیروهای آزادشده در سایر بخش ها از جمله اقدامات جبرانی بوده است.

وی با تاکید بر دستاوردهای مالی شرکت گفت: یکپارچه سازی کدینگ درآمدی، رفع مسدودی حساب های بانکی، پرداخت بخشی از بدهی سود سهام عدالت از جمله اقدامات مهم در این راستا بوده است.

سلطانی در گزارش مخابرات در سال ۱۴۰۲ گفت: حذف بندهای حسابرسی سنواتی، یکپارچه سازی کدینگ درآمدی، استقرارسیستم مدیریت پرداخت، پرداخت بخشی از بدهی سود سهام عدالت، شناسایی و به روز رسانی کلیه ذخایر پرسنلی، طراحی و پیاده سازی سامانه مدیریت، طراحی و پیاده سازی سامانه شناسایی تسهیم و واریز مکانیزه درآمد، پیگیری و تشکیل جلسات رفع مغایرت در کلیه مناطق مخابراتی کشور از مهم ترین دستاوردهای مالی شرکت مخابرات ایران در سال ۱۴۰۲ است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: جمع کل سرمایه گذاری در دو نیم سال گذشته مبلغ ۴۴ میلیون یورو باضافه ۳۲,۹۹۰ میلیارد ریال است که برای نوسازی و توسعه شبکه مخابراتی کشور سالانه حدود ۱۵۰ میلیون دلار مورد نیاز است.

وی همچنین، طرح نجما را از پروژه های راهبردی و کلیدی شرکت مخابرات ایران دانست و اذعان داشت: این طرح با هدف ایجاد و توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری در راستای شتاب بخشی به روند اجرای شبکه ملی اطلاعات، بسترسازی برای تحقق دولت هوشمند، کمک به توسعه کسب و کارها و توسعه اقتصاد دیجیتال در سطح ملی، ایجاد ظرفیت و واگذاری سرویس اینترنت پرسرعت به متقاضیان حقیقی وحقوقی در حال اجرا است.

سلطانی در ادامه، با تاکید بر جهش در آمار پوشش گفت: با فعال شدن تمامی FAT های منصوبه بخش پسیو و نصب و راه اندازی تجهیزات در حال توزیع بخش اکتیو، برنامه تعهدی و عملکرد پورت های پرسرعت پروژه نجما محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در بخش مولد سازی، عملکرد املاک و سایر منابع را بررسی و خاطر نشان کرد: کل درآمد حاصل از فروش کابل ها و ضایعات در ایجاد وتوسعه شبکه مخابراتی مناطق هزینه شده است.

کد خبر: ۲۶۱٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha