مشمولیت گروه خاصی از اصناف در مرحله اول قانون پایانه‌های فروشگاهی
رئیس اتاق اصناف تهران مطرح کرد

مشمولیت گروه خاصی از اصناف در مرحله اول قانون پایانه‌های فروشگاهی

رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران گفت: مهمترین موضوع در حال حاضر برای ما تسهیل در امور معیشتی مردم است. وقتی حال مردم خوب نباشد، اصناف هم حالشان خوب نخواهد بود.

به گزارش بازار، حمیدرضا رستگار رئیس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: به عنوان بزرگترین تشکل مردمی هیچ هزینه‌ای برای دولت نداشته، نداریم و نخواهیم داشت؛ اما وقتی حال مردم خوب نباشد، اصناف هم حال‌شان خوب نخواهد بود؛ لذا اعلام آمادگی و همکاری برای تحقق این امر مهم را نموده و تمام تلاش خود را بر این قضیه متمرکز می کنیم.

وی در همین خصوص افزود: سال ۱۴۰۰علی رغم تمام چالش‌ها و مشکلات متعدد، اصناف تمام تلاش خود را به کار گرفت تا چراغ کارگاه‌های تولیدی و مغازه‌ها خاموش نشود که خدای ناکرده کارگری بیکار و خانواده‌ای با مشکل مواجه نشود.

رئیس اتاق اصناف تهران بیان کرد: اصناف به عنوان بزرگترین تشکل مردمی و ساختار غیردولتی ایفای نقش می کند. اگر وزارت اقتصاد قلب اقتصاد کشور است، شریان و مویرگ‌های این قلب قطعا اصناف و اتحادیه‌های صنفی است.

وی تصریح کرد: بخش بزرگی از پویایی و شکوفایی اقتصاد در پویایی و رونق این حوزه به عنوان کسب و کارهای خرد، کارگاه‌های تولیدی و همچنین شبکه توزیع تحقق می‌یابد؛ لذا باید توجه ویژه‌ای به رفع موانع، چالش‌ها و تسهیل امور اصناف شود.

رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: اگر این شریان ها و مویرگ های اقتصادی از کار بیفتد و مشکلی برای آن ایجاد شود؛ مسلما برای قلب اقتصادی کشور چالش برانگیز خواهد بود.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به نشست هم‌اندیشی اتاق اصناف تهران با رئیس کل سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و گفت: در این نشست که با محوریت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان برگزار شد روسای اتحادیه‌های صنفی به صورت کامل به بیان مشکلات مالیاتی خود پرداختند و مقرر شد کارگروه ویژه‌ای با حضور کارشناسان مالیاتی و روسای اتحادیه های صنفی تشکیل شود.

رستگار ضمن اشاره به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی از اول بهمن ماه اظهار کرد: خوشبختانه طی جلسات متعددی که با سازمان مالیاتی داشتیم، در این مرحله بسیاری از صنوف و رسته‌ها مشمول این قانون نمی شوند.

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: بر اساس پیگیرهای صورت گرفته در این مرحله فقط گروه خاصی از اصناف مشمول قانون پایانه‌های فروشگاهی می‌شوند و مقرر است در خصوص دیگر صنوف، قانون مذکور به صورت تدریجی اجرا شود.

رستگار با تاکید بر تغییر و اصلاح برخی قوانین بیان کرد: اگر به دنبال اصلاح برخی قوانین هستیم باید مسیرمان مجلس شورای اسلامی باشد که خوشبختانه در این مسیر قرار گرفته‌ایم و به دنبال بازنگری اساسی برخی قوانین هستیم تا با توجه به شرایط و تغییرات، قوانین بهتر و موثرتری فراهم شود.

وی همچنین به تشکیل جلسه ای در دفتر ریاست مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: موضوعات مهمی در این دیدار در خصوص مشکلات و خواسته های اصناف و برخی اتحادیه های صنفی عنوان و مقرر شد موارد مورد نظر جمع آوری و در اختیار مجلس گذاشته شود.

کد خبر: ۲۶۱٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha