۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
به دنبال رفع مشکل صادرات صنایع‌دستی هستیم
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

به دنبال رفع مشکل صادرات صنایع‌دستی هستیم

۹ مجموعه از مراکز پر رفت و آمد که متعلق به وزارت میراث فرهنگیاست را به دانشجویان صنایع دستی اختصاص می دهیم تا علاوه بر معرفی آثار علمی و هنری خود نسبت به فروش تولیدات آثار خود نیز اقدام نمایند.

به گزارش بازار، سید عزت الله ضرغامی در جمع دانشجویان صنایع دستی که صبح امروز یکشنبه ۱۹ آذر در مجموعه برج آزادی تهران برگزار شد با بیان این خبر گفت: مشکل ما در حوزه صنایع دستی بیشتر معطوف به بخش صادرات است که البته اقدامات خوبی هم انجام داده ایم اما ناکافی است و باید به طور جدی پیگیری شود چرا که اگر صادرات سود آور شود کارگاههای صنایع دستی به رونق خوبی می رسند و صنعتگر و شاغل این کارگاه تولیدی از امنیت زیستی خوبی برخوردار می شود.

وی گفت: شما دانشجویان با انگیزه، پر انرژی و از توانمندی بالایی برخوردار هستید از شما میخواهم که در ایجاد خلاقیت و نوآوری در تولیدات صنایع دستی به ما کمک کنید.

ضرغامی افزود: صنایع دستی باید در بسته بندی های مناسب عرضه شود در همه دنیا هزینه بسته بندی از اصل محصول گرانتر است چرا که نشان دهنده ارزش و اعتبار کالا یا محصول است.

ضرعامی خطاب به دانشجویان صنایع دستی گفت: شما می توانید در پروژه های تحقیقاتی، علمی و حتی جلسات دانشگاهی روی نیازها و موانع و مشکلات صنایع دستی متمرکز شوید و به ما ایده و فکر بدهید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ماهیت و فلسفه صنایع دستی افزود: صنایع دستی تامین نیازهای اولیه انسان برای رفع نیازهای ابتدایی اش بود و در آغاز با حداقل مصالح و موادی که در دسترس داشت به خلق اثر و تولید خوب می رسید و با این تولید نیازهایش را رفع می کرد اما هر هر چه می ساخت زیبا بود.

وی با اشاره به هنر کپو بافی دزفول که به تازگی در فهرست صنایع دستی جهانی (شهر جهانی صنایع دستی) قرار گرفته است افزود: کپو بافی از الیاف درخت خرما تولید می شود در واقع دور ریزهای آن به عنوان مواد اولیه این تولید مورد استفاده قرار می گیرد اما این صنعت قدمتی چند هزار ساله دارد و واجد ارزشهای تاریخی و بشری است.

وزیر دولت آقای رئیسی با بیان اینکه این نشست دانشجویی برای من انگیزه بخش و جذاب بود افزود: بنده قبلترها زیاد به دانشگاه می رفتم اما چون دیدارهای دانشگاهی معمولا سیاسی می شود خیلی وقت است که دیگر به آنجا نمی روم چون من ادبیات خاص خودم را دارم و بلد نیستم شسته و رفته و با زبان رسمی حرف بزنم.

ضرغامی در پایان گفت: من آمده بودم فقط صحبت دانشجویان صنایع دستی را بشنوم و بهره بگیرم اما این جلسه نشان داد که می شود نشست های غیر سیاسی، شاد و با انگیزه را هم درفضایی صمیمی و آرامش بخش تجربه کرد. گفتنی است که در این دیدار دانشجویان دانشگاههای سوره، علم و فرهنگ، الزهرا، تربیت مدرس و تهران و سایر موسسات دولتی و خصوصی حضور داشتند و به بیان مشکلات و موانع تحصیلی رشته صنایع دستی پرداختند.

کد خبر: ۲۶۰٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha