۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
واردات باید آخرین راه دولت برای تنظیم بازار باشد
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

واردات باید آخرین راه دولت برای تنظیم بازار باشد

محمودزاده، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: واردات محصولات به منظور تنظیم بازار و کنترل قیمت‌های هیجانی باید آخرین راه دولت برای تنظیم بازار باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، در خصوص افزایش غیرمنطقی کالاها در بازار، گفت:بزودی  کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به منظور پاسخگویی به سوالات نمایندگان در زمینه افزایش قیمت محصولات در بازار دعوت می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت خانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت راحت‌ترین راه برای تنظیم بازار یعنی واردات محصول را انتخاب می‌کنند، ادامه داد: به صورت مثال سازمان پشتیبانی امور دام این امکان را دارد تا مرغ تولیدکنندگان داخلی را در شرایطی که قیمت در سطح پایینی قرار دارد خریداری و در مواقع نیاز به بازار تزریق و بازار را تنظیم کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه واردات محصولات به منظور تنظیم بازار و کنترل قیمت‌های هیجانی باید آخرین راه دولت برای تنظیم بازار باشد، عنوان کرد: ارز مصرف شده برای واردات محصول نهایی موجب تقویت تولیدکنندگان خارجی می‌شود و هزینه‌های کشور را افزایش می‌دهد.

محمودزاده با بیان اینکه ارز دولتی به جای اختصاص به واردات نهاده‌های اساسی مورد نیاز تولیدکنندگان به واردات کالاهای غیر ضروری تخصیص داده می‌شود، گفت: برخی کالاهای وارداتی با ارز دولتی بر اساس نرخ ارز آزاد در بازار توزیع می‌شوند.

کد خبر: ۲۶٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha