۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
هیچ دولتی برای جبران کسری بودجه، اقدام به افزایش قیمت ارز نمی کند
کارشناس مسائل اقتصادی:

هیچ دولتی برای جبران کسری بودجه، اقدام به افزایش قیمت ارز نمی کند

شقاقی، کارشناس مسائل اقتصادی، با رد برخی از تحلیل‌ها مبنی بر اینکه دولت برای جبران کسری بودجه خود، قیمت ارز را افزایش داده است، گفت : هیچ دولتی برای جبران هزینه‌های خود، چنین ریسک بزرگی را انجام نمی‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، وحید شقاقی، با رد برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه دولت از افزایش قیمت ارز راضی و خود به دنبال این موضوع است تصریح کرد: هیچ دولتی چنین ریسک بزرگی را برای جبران هزینه های خود نمی‌کند چرا که این موضوع باعث کاهش شدید ارزش پول ملی و وارد شدن صدمه به اقتصاد یک کشور می‌شود به خصوص اقتصادی چون اقتصاد ایران که بخش عمده ای از کالاها و مواد اولیه‌اش وارداتی است و حجم قاچاق کالا نیز بالا است.

وی با بیان اینکه هیچ دولتی در ایران ریسک کاهش ارزش پول را نمی‌پذیرد و من چنین تحلیل‌هایی را رد می کنم، تاکید کرد: دولت تلاش دارد که بازار ارز را کنترل کند و از افزایش قیمت ارز جلوگیری کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه کنترل بازار ارز نیازمند سیاست‌های پولی و تجاری است، افزود: در حوزه سیاست‌های پولی موفق بوده‌ایم ولی این امر به تنهایی نمی‌تواند جلوی افزایش قیمت ارز را بگیرد بلکه در این زمینه، موضوع مهم توجه به سیاست‌های تجاری و تغییر آن‌ها است که البته این سیاست‌ها را نیز نمی‌توان یک شبه و یا یک ماهه تغییر داد تا در پی آن بتوانیم قیمت ارز را کنترل کنیم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد : دولت برای جبران هزینه‌های خود می‌تواند راهکارهای مختلفی را در پیش بگیرد از جمله انتشار اوراق بهادر و یا فروش اموال خود و... البته بدترین راه در این زمینه تولید اسکناس توسط دولت و تزریق آن به بازار است.

کد خبر: ۲۶٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha