۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
۵۰ هواپیما وارد کردیم و اصلا اعلام نکردیم
معاون اجرایی رییس جمهور:

۵۰ هواپیما وارد کردیم و اصلا اعلام نکردیم

منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت رئیسی دولت عکس یادگاری بگیر با هواپیمای وارداتی نیست، عنوان کرد: در همین دولت ۵۰ فروند هواپیما وارد کردیم و اصلا اعلام نکردیم.

به گزارش بازار، محسن منصوری روز شنبه به مناسبت روز دانشجو در نشست صمیمانه از سلسله نشست‌های پرسش و پاسخ، در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت حضور یافت تا پاسخگوی پرسش‌های آنان باشد.

معاون اجرایی رئیس جمهور در مقدمه صحبت های خود بیان کرد: انقلاب اسلامی نشان داد در جریانِ حرکت بشر، دین موثرترین عامل تعالی پیشرفت است و خداوند هم این توفیق مضاعف را نصیب کشور کرد. دانشجوی امروز باید تحلیل مضاعفی از حوادث بعد از انقلاب در دهه های مختلف و فضای فعلی کشور داشته باشد.

منصوری با تاکید بر اینکه جریان های دانشجویی در گام دوم انقلاب نقش میانی دارند و باید میدان داری کنند، خاطر نشان کرد: جوان مومن ایرانی را بالاترین سرمایه کشور می‌دانیم و اگر این سرمایه به هر دلیل آسیب ببیند کشور دچار آسیب می شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: ۱۶ آذر را بازخوانی می کنیم تا از تجربیات استفاده و عبرت آموزی کنیم و دشمن را بشناسیم. در بدنه مجموعه علمی از ظرفیت بالایی برخورداریم که باید استفاده شود. باید به ظرفیت داخل متکی باشیم. امروز روابط دولت با دانشجویان و بدنه دانشگاهی روشن است. حضور جوانان در دولت به وضوح دیده می شود.

وی در پاسخ به گلایه برخی دانشجویان مبنی بر آنکه این نشست‌ها مهندسی شده است، گفت: رئیس جمهور خود معتقد به حضور در بین مردم است و جوانان باید مطالبات را سریع و شفاف بیان کنند. آیت الله رئیسی چندبار در بین دانشجویان حضور یافته اند. معتقدیم باید از ظرفیت اهالی جوانان کارکشته در امور کشور داری استفاده شود. ما به دنبال تحقق دولت کار هستیم نه شعار. دولت آیت الله رئیسی دولت اقدام و عمل است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت آیت الله رئیسی دولت عکس یادگاری بگیر با هواپیما های وارداتی نیست، عنوان کرد: در همین دولت ۵۰ فروند هواپیما وارد کردیم و اصلا اعلام نکردیم.

منصوری با اشاره به شرایط دولت در بدو فعالیت خود بیان کرد: در آغاز به کار دولت سیزدهم، کشور به لحاظ اقتصادی ‌و بودجه ای در شرایط خوبی قرار نداشت اگر این سیاهه مشکلات آن دوران را تحلیل کنیم در این زمان نمی گنجد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری به موفقیت های دولت در عرصه سیاست خارجی همچون عضویت در شانگهای و بریکس، از سرگیری روابط با عربستان، تعمیق روابط با کشورهای همسایه و غیره اشاره کرد و گفت: این ها تنها بخشی از موفقیت های دیپلماسی دولت است. امروز بدون لکنت از فلسطین و حمایت از غزه ومحور مقاومت سخن می گویم بسیاری از منابع ارزی ما ازاد شده است ودر تبادلات ارزی بن بستی نداریم.

وی با بیان اینکه کشور را در شرایط سختی تحویل گرفتیم، گفت: در شهریور ۱۴۰۰ با تورم نزدیک به ۵۹.۳ روبرو بودیم، از نظر ذخایر کالاهای اساسی وضعیت خوبی نداشتیم و ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری منابع وجود داشت که رقم بزرگی است از نظر انرژی ناترازی های زیادی داشتیم.

معاون اجرائی رئیس جمهور گفت: ما معتقدیم باید به مبارزه با دشمن رفت اما اینکه همه مسائل خودمان را به دشمن گره بزنیم نگاه درستی نیست.

کد خبر: ۲۶۰٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha