۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
شورای راهبردی صادرات ایجاد می شود/ اعطای تسهیلات به ۵ رسته آسیب دیده از کرونا
وزیر جهاد کشاورزی:

شورای راهبردی صادرات ایجاد می شود/ اعطای تسهیلات به ۵ رسته آسیب دیده از کرونا

کرمان- وزیر جهاد کشاورزی از راه اندازی شورای راهبردی صادرات در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: جزئیات راه اندازی این شورا طی هفته آینده ابلاغ می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، کاظم خاوازی عصر چهارشنبه در نشست مشترک با تشکل‌های بخش کشاورزی کرمان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی این استان گفت: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی راه اندازی صندوق های پسته و خرما در استان کرمان را دارد.

وی از راه اندازی شورای راهبردی صادرات در وزارت جهادکشاورزی خبر داد و گفت: جزئیات راه اندازی این شورا طی هفته آینده ابلاغ می شود.

خاوازی همچنین از راه اندازی ستاد عالی پسته در سطح وزارتخانه خبر داد و گفت: با شیوع کرونا بسیاری از حوزه ها از جمله کشاورزی دچار آسیب شد بنابراین تسهیلاتی برای پنج رسته آسیب دیده در نظر گرفته شده است که جزئیات آن به زودی اطلاع رسانی می شود.

وی با اشاره به صدور مجوز تولید بذر هیبرید به ۱۸ شرکت بیان کرد: ضریب خودکفایی ما در تولید این بذر ۲ درصد است اما با اجرای برنامه های در نظر گرفته شده تولید بذر هیبریدی به ۲۰ درصد خواهد رسید.

وزیر جهاد کشاورزی این اقدام را گامی موثر در جبران عقب ماندگی ها در حوزه کشاورزی دانست و گفت: بر این اساس برای محصولاتی نظیر خیار، فلفل و بادمجان طی امسال دو رقم و در سال آینده پنج رقم معرفی خواهیم کرد.

وی با اشاره به لزوم تهیه نقشه و الگوی کشت با توجه به بحران آب در استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از مطالعات برنامه الگوی تولید محصولات کشاورزی برای کشت پاییز انجام شده و فقط لایحه سیاست گذاری باید انجام شود.

خاوازی یکی دیگر از ملزومات حوزه کشاورزی در استان کرمان را زنجیره کامل کشاورزی ذکر و تصریح کرد: با تهیه الگوی کشت و زنجیره کشاورزی این حوزه در استان کرمان از وضعیت بهتری برخوردار می شود.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن اعلام آمادگی برای انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان برای استفاده در بخش کشاورزی اظهار کرد: در خصوص تفویض اختیارات به استان کرمان باید زمینه های مورد نظر شفاف و مشخص باشد تا بتوان تصمیم گیری کرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ میلیون تن نهاده به صنعت دام و طیور داده می‌شود، گفت: ۱۵ میلیون تن از این مقدار از خارج از کشور وارد می‌شود که این مساله فشار بسیاری به کشور وارد می کند.

کد خبر: ۲۶٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha