۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
۲ هزار تن ماهی در پشت دریاچه سد سیمره ایلام تولید می شود
مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت ایلام:

۲ هزار تن ماهی در پشت دریاچه سد سیمره ایلام تولید می شود

ایلام-مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت ایلام با اشاره به حمایت بنیاد برکت از طرح های پرورش ماهی در قفس، گفت:هم اکنون سالانه۲ هزار تن ماهی در پشت دریاچه سد سیمره ایلام تولید می شود.

سجاد باباخانی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با حمایت بنیاد برکت از طرح های پرورش ماهی در قفس در پشت سد سیمره واقع در شهرستان بدره از توابع استان ایلام، هم اکنون سالانه ۲ هزار تن ماهی تولید می شود.

وی بیان کرد: برای تولید این مقدار ماهی که در قالب طرح پرورش ماهی در قفس است، ۱۲۰ نفر فعالیت دارند.

افزود: حجم سه میلیارد مکعبی دریاچه پشت سد سیمره محلی برای اشتغال پایدار و منبعی برای کسب درآمد ساکنان منطقه است، پشت سر گذاشتن روش های سنتی و تولید پرورش ماهی در قفس در دریاچه پشت سد سیمره این روزها به طرحی زودبازده و قابل رقابت در بازار تولید آبزیان تبدیل شده است.

مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت ایلام ادامه داد: در این راستا با حمایت های بنیاد برکت طرح هایی که سنتی بودند به طرح های مدرن تبدیل و باعث افزایش بهره وری شده است.

باباخانی بیان کرد: ایجاد ۲۱ طرح پرورش ماهی در قفس با اشتغالزایی ۱۲۰ نفر و تولید سالانه ۲ هزار تن در آب های سیمره هم اکنون محقق شده است.

وی عنوان کرد: از مزایای پرورش ماهی در قفس می توان هزینه ساخت کمتر و سرمایه گذاری اولیه کمتر، افزایش میزان رشد ماهی اشاره کرد.

وی بیان داشت: در صورت فراهم شدن شرایط لازم امکان تولید پنج هزار تن ماهی در دریاچه پشت سد سیمره فراهم خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۰٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha