۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹
کاهش انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

کاهش انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا

در آستانه اعلام شاخص های مهم اشتغال و بیکاری آمریکا در روز جمعه، شاخص های سهام در آمریکا در شرایط اصلاح قیمتی در حرکت هستند.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- در آستانه اعلام شاخص های مهم اشتغال و بیکاری آمریکا در روز جمعه، شاخص های سهام در آمریکا در شرایط اصلاح قیمتی در حرکت هستند، اما این اصلاح کوتاه مدت همچنان در محدوده پولبک نسبت به سقف شکسته شده قبلی در نوسان است، و روند میان مدت شاخص ها به نزولی تغییر نکرده است. در مجموع انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا کاهش یافته و احتمال کاهش نرخ بهره از نشست ماه مارچ ۲۰۲۴ تقویت شده است. این موضوع می تواند در میان مدت موجب افزایش سطح تقاضا در بازار های سهام شود.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، با وجود برنامه های کنترلی اوپک پلاس و کاهش ذخایر نفت خام در آمریکا، بدلیل وجود مازاد عرضه نفت، سطح حمایتی ۷۶ دلاری و حمایت ۵ ماهه قیمت شکسته شده، و در میان مدت احتمال نزول قیمت نفت خام تقویت شده است. در کوتاه مدت احتمال پولبک و اصلاح وجود دارد.

۳- در بازار طلا، قیمت با رسیدن به محدوده مقاومت تغییر قطب یافته ۲۰۰۰ دلاری، با افزایش تقاضا برای طلا همراه شده و به موج صعودی بازگشته است. از نظر تکنیکالی، احتمال صعود قیمت در میان مدت تقویت شده است. از نظر فاندامنتالی، اخبار فردا جمعه از بازار اشتغال NFP و نرخ بیکاری آمریکا، می تواند بر این روند تاثیرگذار باشد. در صورتی که این شاخص ها بهتر از انتظار اعلام شود، می تواند موجب افزایش تقاضا برای دلار و در نتیجه کاهش در قیمت طلا شود. اما در صورتی که شاخص ها ضعیف تر از انتظار باشند، می تواند تقاضا برای طلا را افزایش دهند. احتمال حرکات نوسانی قیمت در هر دو جهت، در زمان اعلام اخبار، وجود دارد.

کد خبر: ۲۶۰٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha