۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
۲۵ کیلومتر از رینگ آب‌رسانی تهران امسال تکمیل می‌شود
مدیرعامل شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران:

۲۵ کیلومتر از رینگ آب‌رسانی تهران امسال تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران گفت: ۲۵ کیلومتر از رینگ آبرسانی تهران معروف به طرح «قمر بنی‌هاشم» تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

به گزارش بازار، طرح رینگ آبرسانی تهران معروف به قمر بنی‌هاشم یکی از مهم‌ترین طرح‌های شرکت آب و فاضلاب استان تهران در سال‌های اخیر است.

نام اصلی این طرح، طرح جامع آب تهران است که از مطالعات قدیمی برخوردار است.

بر اساس این طرح قرار است یک خط لوله دور تا دور شهر تهران به متراژ ۱۳۲ هکتار را پوشش دهد تا در خشکسالی‌های احتمالی آبرسانی انجام شود و همچنین آب را از نقاط پر آب به نقاط دیگر انتقال داده و تصفیه‌خانه‌ها را به هم متصل کند.

طرح رینگ آب‌رسانی شهر تهران (پروژه قمر بنی‌هاشم) شامل ۲ قسمت شرقی و غربی است که قسمت شرقی آن با اجرای ۶ کیلومتر خط انتقال و ساخت ۲ مخزن ذخیره، آب سد ماملو را برای ارتقای آب شرب جنوب شرق تهران به مناطق جنوب بزرگراه بعثت و شهرک‌های مسعودیه، افسریه، مسگرآباد و سلیمانیه منتقل می‌کند.

بخش غربی این طرح نیز آب تصفیه‌خانه دوم تهران را با یک خط انتقال به طول ۲۰ کیلومتر به مناطق جنوب غربی تهران می‌رساند.

با اجرای این طرح، علاوه بر تحقق ضرورت‌های پدافندی و اتصال سامانه‌های آب‌رسانی غرب و شرق تهران، ساکنان جنوب تهران از آب سطحی تصفیه‌شده برخوردار می‌شوند.

پیشتر «محسن اردکانی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره این طرح به خبرنگار ایرنا گفته بود: قول‌هایی برای تامین اعتبار این طرح داده شده است.

مدیرعامل آبفای استان تهران ادامه داد: فقط ۵۰ کیلومتر از این طرح باقی‌ مانده است.

اردکانی بیان‌داشت: امسال ۲۵ کیلومتر از این طرح عملیاتی خواهد شد و اجرای کامل آن شرایط اطمینان‌بخش بیشتری برای تامین آب شهر تهران فراهم می‌کند.

اکنون و در تازه‌ترین اظهارنظر در باره این طرح، مدیرعامل شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران گفته است: اجرای ۱۲۰ کیلومتر از مجموع ۱۷۰ کیلومتر طرح قمر بنی‌هاشم در سال‌های گذشته به پایان رسیده و از ۵۰ کیلومتر باقی‌مانده طرح، امسال قرار است ۲۵ کیلومتر دیگر در بخش شمال و شرق تهران و ۲۵ کیلومتر نیز در سال آینده عملیاتی شود.

«علیرضا اصغری» افزود: اجرای هشت کیلومتر از ۲۵ کیلومتر تا پایان مهر ماه گذشته عملیاتی شده است و باقی‌مانده آن تا پایان امسال اجرا خواهد شد.

وی ادامه‌داد: این پروژه هم اکنون با دریافت مجوزهای لازم از شهرداری و راهنمایی‌ و رانندگی و تشکیل ۶ کارگاه فعال در محدوده بزرگراه‌های همت، خرازی، دوران و هجرت و منطقه دماوند به‌سرعت در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت تأمین و تصفیه آب و فاضلاب تهران خاطرنشان‌کرد: با تکمیل ۲۵ کیلومتر تا پایان امسال، حدنصاب جدیدی از نظر پیشرفت سالیانه طرح بزرگ رینگ تهران ثبت خواهد شد؛ زیرا در سال‌های گذشته در بهترین شرایط سالیانه بین ۱۴ تا ۱۵ کیلومتر از این طرح آن هم در خارج و نه در داخل شهر اجرا شد.

کد خبر: ۲۶۰٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha