۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
صنعت پتروشیمی ایران به توان و دانش ایرانی تکیه زده است
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

صنعت پتروشیمی ایران به توان و دانش ایرانی تکیه زده است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی گفت: صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه و پیشرفت به توان و تخصص دانش ایرانی و بومی تکیه زده است.

به گزارش بازار، مرتضی شاهمیرزایی به‌منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از یک واحد تولیدکننده انواع کاتالیست‌ فرآیندهای پلیمری و مواد شیمیایی در شهرستان خرم‌آباد که تحت لیسانس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی است، بازدید کرد.

وی در این سفر عملیاتی یکی از چالش‌های عمده در حوزه تولید محصولات زنجیره ارزش را دانش فنی اعلام و اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با برنامه‌ای فشرده، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی را موظف کرده است با همکاری برخی شرکت‌های فعال ایرانی در این حوزه، بر بومی‌سازی فناوری‌ها و کاتالیست‌های صنعت متمرکز شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم با تکیه بر راهبردهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از خام‌فروشی محصولات و ایجاد ارزش افزوده بالاتر با تولید محصول نهایی راهبری می‌شود.

شاهمیرزایی با ابراز خرسندی از تولید پنج نوع کاتالیست واحدهای پلیمری HDPE، LLDPE و کاتالیست اتیلن اکساید، متانول و هیدروژناسیون استیلن در یک واحد تولیدی گفت: تحریم‌ها سبب شده شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی به موفقیت‌های مطلوبی در فناوری‌های تولید همسو با تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی دست یابند.

وی تصریح کرد: جای خوشحالی و افتخار دارد امروز شاهد این موفقیت هستیم که برخی شرکت‌های تولیدکننده داخلی انواع کاتالیست‌ در جایگاهی قرار گرفتند که صنعت پتروشیمی ایران به جای واردات از شرکت‌های خارجی به توان و تخصص بالای دانش ایرانی و بومی تکیه زده‌ است.

کد خبر: ۲۵۹٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha