۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
باید به دنبال افزایش میزان تولید ناخالص داخلی باشیم
استاندار زنجان:

باید به دنبال افزایش میزان تولید ناخالص داخلی باشیم

زنجان- استاندار زنجان، گفت: امروز باید به دنبال افزایش میزان تولید ناخالص داخلی باشیم و یکی از ابزارهای مهم برای تحقق این امر نیز استفاده از ظرفیت‌های حوزه دانش‌ بنیان است.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی ظهر سه‌شنبه در جلسه بررسی شرایط پذیرش طرح‌های منطبق با مفاد آئین‌نامه اجرایی بند «ب» و «ت» ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان در محل اتاق بازرگانی زنجان، گفت: یکی از ضرورت‌های امروز، درک صحیح مدیران از تغییر جهت حرکت اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه نداشتن چنین درکی اتفاقات متفاوتی را در این حوزه رقم خواهد زد،ابراز کرد: امروز دولت کاملاً به این موضوع اشرافیت دارد که باید تغییرات اساسی در مسیر حرکت اقتصادی کشور ایجاد شود.

استاندار زنجان گفت: امروز باید از ظرفیت‌هایی که در حوزه دانش‌بنیان داریم، به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

افشارچی تاکید کرد: اولین گام برای اینکه بتوان از این ظرفیت عظیم و ارزشمند استفاده کرد، این است که سهم اقتصاد دانش‌بنیان را از اقتصاد کشور افزایش داد و این خود می‌تواند منجر به جایگزینی این اقتصاد به جای اقتصاد نفت شود.

وی افزود: امروز باید به دنبال افزایش میزان تولید ناخالص داخلی باشیم و یکی از ابزارهای مهم برای تحقق این امر نیز استفاده از ظرفیت‌های حوزه دانش‌بنیان است.

استاندار زنجان بیان داشت: استفاده بیش از پیش از ظرفیت‌های حوزه دانش‌بنیان و نیز بالا بردن میزان بهره‌وری در همه امور می‌تواند چالش‌هایی را که در مسیر حرکت اقتصادی کشور وجود دارد، کاهش دهد.

افشارچی گفت: اگر همه مدیران به این درک برسند که باید در حرکت اقتصادی کشور به دنبال ایجاد تغییر باشیم، خروجی این نگاه منجر به خروج کشور از وابستگی به نفت خواهد شد.

وی یاد آورشد: تولید ناخالص داخلی به عنوان یکی از مهم‌ترین مفاهیم اقتصادی است و تولید ناخالص داخلی شاخصی است که از حاصل جمع ارزش ریالی یا ارزی همه کالاها و خدمات نهایی عرضه شده در یک کشور یا منطقه در بازه زمانی مشخص به دست آمده است.

کد خبر: ۲۵۹٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha