۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
پایداری و آلودگی هوا هفته آینده نیز ادامه دارد
رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی:

پایداری و آلودگی هوا هفته آینده نیز ادامه دارد

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور گفت: با وجود بارش‌های خفیف در روز پنجشنبه، هفته آتی نیز پایداری جو و آلودگی‌هوا ادامه خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی و آب وهوای کشور و میزان آلودگی‌هوا در روزهای آینده توضیح داد: سامانه خفیف بارشی از روز پنجشنبه در مناطقی از کشور فعال خواهد شد و بارش‌های پراکنده در شمال غرب کشور و ارتفاعات و شمال استان‌های تهران، البرز و گیلان رخ می‌دهد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی ادامه‌داد: با فعالیت این سامانه بارشی مقداری از پایداری جو و آلودگی‌هوا در روز پنجشنبه کاسته خواهد شد.

ضیائیان یادآور شد: روزهای جمعه و هفته آینده باز هم جو پایدار است اما روزهای یکشنبه و دوشنبه وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: هفته آینده نیز غلظت آلاینده‌های جوی و آلودگی‌هوا را در برخی روزها شاهد خواهیم بود اما شدت آن کمتر از هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور در ادامه به مضرات و آسیب‌های آلودگی‌هوا اشاره و به کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تأکید بر عدم تردد غیرضروری برای همه گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم توصیه کرد.

ضیائیان گفت: آلاینده‌های جوی در صورت بروز واکنش‌های شیمیایی می‌تواند برای نمای ساختمان‌ها و عمر بناها آثار مخرب به بار آورد.

وی افزود: بارش باران در شرایط آلودگی‌هوا و ایجاد باران‌های اسیدی منجر به آسیب برای ساختمان‌ها خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۹٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha