۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
بانک کشاورزی مصوبه‌ی اخبر بانک مرکزی را به طور کامل اجرا می کند
مدیر کل حقوقی بانک کشاورزی:

بانک کشاورزی مصوبه‌ی اخبر بانک مرکزی را به طور کامل اجرا می کند

مدیر کل حقوقی بانک کشاورزی می گوید، شعب بانک کشاورزی تنها مبلغ کسری چک برگشتی را برای رفع مسدودی حساب مطالبه می کنند.

به گزارش بازار، خرداد ماه سال گذشته بانک مرکزی طی ابلاغیه به شبکه‌ی بانکی آن‌ها را مکلف کرد تا در هنگام برگشت خوردن چک، حساب‌های صادرکننده چک بلامحل به میزان مبلغ کسری چک مسدود شود.

طبق این ابلاغیه برای رفع مسدودی از حساب‌ها، فرد صادرکننده‌ی چک باید به اندازه‌ کسری مبلغ چک به حساب‌های خود واریز کند، اما گزارش‌های مردمی حاکی از آن بود که بانک‌ها برای انجام این کار به اندازه‌ی تمام مبلغ چک از مردم وجه مطالبه می کردند. موضوعی که مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده است.

به همین منظور بانک مرکزی در روزهای اخیر طی تذکری به بانک‌ها این اقدام را خلاف قانون دانست. البته این اولین بار نیست که بانک مرکزی درباره‌ی این تخلف به بانک‌ها تذکر می دهد و حدود ۷ ماه پیش هم این بانک به شبکه‌ی بانکی این تذکر را داده بود. یکی از بزرگترین بانک‌ها که بررسی‌های خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما نشان می دهد این موضوع در شعب آن رعایت نمی شود بانک کشاورزی است.
مدیر کل حقوقی بانک کشاورزی با حضور در برنامه پیگیری شبکه خبر توضیحاتی درباره‌ی این موضوع داد. آقای شیرازی در این باره گفت: شعب بانک کشاورزی باید پس از دریافت مبلغ کسری چک برگشتی حساب‌ها را رفع سوءاثر کنند و نیازی به دریافت دوباره‌ی کل مبلغ چک نیست.

شیرازی در برنامه پیگیری شبکه خبر گفت: دستورالعمل بانک مرکزی در این باره، شهریورماه امسال به تمام شعب این بانک ابلاغ شده و در حال حاضر اجرا می شود.

مدیر کل حقوقی بانک کشاورزی در ادامه گفت: چنانچه مردم به شعبه‌ای از شعب بانک کشاورزی مراجعه کردند و با ارائه مستندات لازم باز هم شعبه‌ی بانک تمامی مبلغ چک را برای رفع مسدودی مطالبه کرد، می توانند به بازرسی مربوط به استان خود مراجعه کرده و شکایت کنند.

کد خبر: ۲۵۹٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha