۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
نوده فراهانی: روسای اتحادیه ها فقط از خودشان بگویند
روسای اتحادیه محدود المصاحبه شدند

نوده فراهانی: روسای اتحادیه ها فقط از خودشان بگویند

هیات رئیسه اتاق اصناف تهران با صدور دستورالعملی روسای برخی اتحادیه های تهران را محدودالمصاحبه کردند.

به گزارش خبرنگار بازار، روسای چندین اتحادیه صنفی امروز ازممنوع المصاحبه شدن خود توسط رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف تهران خبر دادند.اما مسئولان اتاق اصناف بر این باورند که کسی ممنوع المصاحبه نیستند بلکه به روسای اتحادیه ها گفته شده تا در چارچوب حوزه خود صحبت کنند.

هر گاه اوضاع و شرایط اقتصادی نوسانات جهشی را تجربه می کند اولین اقدام مدیریتی که انجام می شود این است «مصاحبه بی مصاحبه».

این دستورالعمل که صدورش در میان اصناف همانند دستگاه های دولتی مسبوق به سابقه است تنها راه حلی است که مدیران اتخاذ می کنند تا راهی باشد برای نشنیدن مشکلات صنفی و ...

مدیران اتاق اصناف ایران مدتهاست خود این رویه را اتخاذ کرده اند و به جز موارد خاص و بنا به مصلحت پاسخگوی رسانه ها نیستند و طی روزهای اخیر روسای اتاق اصناف تهران نیز این رویه را بنا به گفته روسای برخی از اتحادیه ها در پیش گرفته اند.

مشکلات را مطرح نکنید
یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در روزهای اخیر اتاق اصناف تهران دستورالعملی را صادر و به روسای اتحادیه ها ابلاغ کرده است که بر اساس آن روسای اتحادیه ها نباید با رسانه ها گفتگو کنند.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل اجازه مصاحبه نداریم و اگر بر خلاف دستورالعمل صادر شده از سوی هیات رئیسه اتاق اصناف تهران با رسانه ها گفتگو کنیم مرتکب تخلف شده ایم.

تخصصی مصاحبه کنید
از یک سو روسای برخی اتحادیه ها اعلام کردند که در بخشنامه صادر شده از سوی اتاق اصناف تهران ممنوع المصاحبه شده اند و از سوی دیگر رئیس اتاق اصناف تهران این ادعا را تکذیب می کند.

قاسم نوده فراهانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هیات رئیسه اتاق اصناف تهران هیچ یک از روسای اتحادیه ها را ممنوع المصاحبه نکرده است.

البته رئیس اتاق اصناف تهران صدور دستورالعمل برای مصاحبه روسای اتحادیه ها با اصحاب رسانه ها را تکذیب نمی کند.

قاسم نوده فراهانی درباره این دستورالعمل گفت: از روسای اتحادیه ها نخواستیم که با رسانه ها مصاحبه نکنند بلکه از آنها خواستیم که به صورت تخصصی و صرفا در حیطه فعالیت خود صحبت کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: چندی قبل روسای یکی از اتحادیه ها درباره عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق دولت و سایر دستگاهها با رسانه ها  مصاحبه کرده بود به همین دلیل از آنها خواستیم تا فقط با رسانه ها در حیطه فعالیت های تخصصی خود صحبت کنند.

رئیس اسبق اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: روسای اتحادیه ها می توانند تمامی مشکلات فعلی خود را مطرح کنند اما نباید در ارتباط با دستگاهها و بخش های دیگر مصاحبه ای انجام بدهند.

هر چند رئیس اتاق اصناف تهران می گوید که از روسای اتحادیه ها خواسته تا صرفا در حیطه تخصصی خود صحبت کنند و کاری به کار دستگاههای دیگر نداشته باشند اما مساله اساسی این است که تبعات تصمیم گیری های خرد و کلان در فعالیت های صنفی خودنمایی می کند.

بدون تردید اصناف در یک جزیره فعالیت نمی کنند به همین دلیل تبعات تصمیمات و عملکرد دستگاه های دولتی و غیردولتی بر روی فعالیت این بخش بزرگ از اقتصاد خرد کشور خودنمایی خواهد کرد. شاید بهتر باشد تا مسئولان صنفی به جای صدور دستورالعمل برای محدود المصاحبه کردن روسای اتحادیه ها و محدود کردن آنها در بیان مشکلاتی که دارند، راهی برای حل مشکلات صنفی پیدا کنند.

کد خبر: ۲۵٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha