۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
طرح مولدسازی تجهیزات و منابع فرسوده و جایگزین کردن فیبر نوری در کردستان اجرا می شود
مدیر مخابرات منطقه کردستان:

طرح مولدسازی تجهیزات و منابع فرسوده و جایگزین کردن فیبر نوری در کردستان اجرا می شود

سنندج – حکمت، مدیر مخابرات منطقه کردستان از اجرای طرح مولدسازی تجهیزات و منابع فرسوده و جایگزین کردن فیبر نوری در راستای ارتقاء ارائه خدمات ارتباطی به مشتریان در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، آزاد حکمت ظهر امروز در نشست با اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی برق، الترونیک و مخابرات دانشگاه کردستان اظهار کرد: مولدسازی تجهیزات و منابع فرسوده و جایگزین کردن فیبرنوری در کردستان در اولویت فعالیت ها و برنامه های این شرکت قرار گرفته است.

وی با اشاره به دستاوردهای اجرایی کردن این طرح، بیان کرد: با توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران، امکان ایجاد ظرفیت سازی و افزایش مشترکین تلفن ثابت، افزایش باند پهن، افزایش مشترکین و دایری جدید سرویس FTTH، افزایش مشترکین جدید دیتای تجاری، افزایش مشترکین دایری سرویس ADSL, VDSL و افزایش مشترکین باند پهن در حوزه‌های تجاری و خانگی فراهم می شود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از دیگر مزایای این طرح، مهاجرت از کابل های مسی پرهزینه و کم بازده به کابل های نوری کم هزینه و پربازده است که زمینه ارتقا امنیت شبکه، امکان ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت بالاتر به مشترکین، امکان مرتفع نمودن تمامی درخواست های متقاضیان و در مجموع بالارفتن گستره خدمات ارتباطی در این بستر است.

حکمت با اشاره به همکاری با متخصصین و دانشجویان برتر دانشگاه کردستان در عرصه های مختلف به ویژه حوزه ارتباطات، یادآور شد: شرکت مخابرات استان کردستان آمادگی لازم را برای ایجاد ارتباط و بهره‌مندی از تخصص در دانشگاه‌ کردستان را دارد زیرا اساتید و دانشجویان نخبه، پشتوانه علمی ما خواهند بود.

انجام پژوهش های نظری و کاربردی یکی از اولویت های دانشگاه کردستان است

در ادامه این جلسه مدیرگروه مهندسی برق، الکترونیک و مخابرات با اشاره به اهداف و ماموریت‌های رشته مهندسی برق، الکترونیک و مخابرات دانشگاه کردستان، عنوان کرد: پرورش نیروهای متخصص، خلاق و متفکر در گرایش‌های الکترونیک و مخابرات به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز استان و کشور از جمله اهداف ما در دانشگاه کردستان است.

هادی جهانی راد افزود: انجام پژوهش‌ های نظری، کاربردی و تجربی در موضوعات مرتب با الکترونیک و مخابرات، حفظ و ارتقای سطح علمی اساتید و دانشجویان از طریق توسعه کمی و کیفی تولیدات علمی و افزایش همکاری‌های علمی و پژوهشی در سطح ملی و بین ‌المللی از دیگر اهداف دانشکده مهندسی دانشگاه کردستان است.

وی با اشاره به زمینه‌ های تعامل با شرکت مخابرات استان کردستان عنوان کرد: دانشگاه کردستان و شرکت مخابرات استان می ‌توانند در زمینه‌ های مختلف از جمله اعزام دانشجویان جهت کارآموزی، ایجاد دوره‌های فرصت مطالعاتی ارتباط با صنعت برای اساتید، ایجاد امکان جذب دانشجویان ممتاز، پذیرش دانشجویان دکتری مشترک در چارچوب سامانه نان و برگزاری دوره‌ های آموزشی توسط کارشناسان شرکت مخابرات برای دانشجویان دانشگاه کردستان، همکاری‌های خوبی را در آینده با یکدیگر داشته باشند.

کد خبر: ۲۵۹٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha