۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
راه اندازی کارخانه‌های فرآوری برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در همدان
استاندار همدان عنوان کرد

راه اندازی کارخانه‌های فرآوری برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در همدان

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه ۲۸۰ معدن فعال در استان همدان وجود دارد، گفت: پیش از این خام فروشی مواد معدنی مرسوم بود اما به دنبال ایجاد کارخانه‌های فرآوری برای جلوگیری از خام فروشی هستیم.

به گزارش بازار؛ سیدسعید شاهرخی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم شروع عملیات احداث پروژه فرآوری دولومیت نهاوند که در نهاوند برگزار شد، گفت: آوازه نهاوند در حوزه‌های معدنی و کشاورزی زیاد است و باید به ظرفیت‌ها توجه شود.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب کارهای بسیاری برای توسعه نهاوند انجام شده اما نیازهای نهاوند بیش از اینها است، گفت: سهم شهرستان نهاوند از سند توسعه استان همدان ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با اشتغال بیش از شش هزار نفر طی سه سال است که تصور می‌شود با شرایط موجود در شهرستان بیش از این نیز محقق شود.

شاهرخی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده کف سرمایه گذاری در استان همدان سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان با ایجاد ۲۰ هزار شغل خواهد بود که خوشبختانه این مهم در سال ۹۸ محقق شده است.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه محورهای مواصلاتی پروژه های فعالی هستند که باید تلاش کنیم ضمن تزریق سرمایه‌ها سرعت کار بالا رود، گفت: سیاست اصلی در حوزه کشاورزی و حوزه صنعت و معدن مبنی بر این است که به دنبال زنجیره‌های تولید هستیم تا محصولات به خارج از استان نرود.

وی با بیان اینکه ۲۸۰ معدن فعال در استان همدان وجود دارد که ۳۰ نوع مواد معدنی از آنها استخراج می‌شود، گفت: پیش از این خام فروشی مواد معدنی مرسوم بود اما به دنبال ایجاد کارخانه‌های فرآوری هستیم.

شاهرخی یادآور شد: در حال حاضر ۱۴ طرح معدنی در شهرستان‌های استان همدان در دست اقدام است.

گفتنی است؛ پروژه فرآوری دولومیت نهاوند با اعتبار ۵۹۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان امروز با حضور مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و جمعی از مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی در نهاوند کلنگ‌زنی شد.

کد خبر: ۲۵٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha