۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۱
حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی ۲۵ درصد عوارض ساختمان است
دبیر انجمن انبوه سازان گلستان:

حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی ۲۵ درصد عوارض ساختمان است

گرگان- محبی ،دبیر انجمن انبوه سازان گلستان گفت: حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی در قانوان جدید ۲۵ درصد عوارض ساختمان تعیین شده است.

حمیدرضا محبی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در ابتدا حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی براساس ۲۵ درصد دستمزد روزانه کارگر ضرب در حقوق ماهیانه وی بود که در این روش محاسبه عدالت رعایت نمی شد.

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان افزود: با این شیوه محاسبه کسانی که در نقاط مختلف ساخت و ساز می کردند باید به یک روش حق بیمه را پرداخت می کردند.

وی بیان کرد: اما قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی اواخر تابستان امسال تغییر کرد و در شورای نگهبان تصویب شد.

محبی توضیح داد که بر مبنای این روش ۲۵ درصد عوارض ساختمانی باید به عنوان حق بیمه در نظر گرفته می شد که روش معقولانه تری بود.

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان گفت: عده ای از سازندگان که قبل از ابلاغ این قانون، مراحل اداری پرداخت حق بیمه را انجام داده ولی هزینه را پرداخت نکردند خواستند که به روش جدید حق بیمه خود را واریز کنند اما متولی موضوع گفت که باید بر مبنای روش قبلی حق بیمه واریز شود.

وی اضافه کرد: سازندگان عنوان کردند که تا زمانی که پروانه ای صادر نشده چگونه ۲۵ درصد عوارض ساختمانی را واریز کنند و این روش معنا ندارد.

محبی گفت: سرانجام با پیگیری های انجام شده سازمان مد نظر را قانع کردیم که بر مبنای روش جدید حق بیمه سهم کارفرما برای کارگران ساختمانی باید پرداخت شود.

کد خبر: ۲۵۹٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha