۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
خاموشی در نیروگاه زاپوریژیا، احتمال فاجعه هسته‌ای را افزایش می‌دهد
کی‌یف:

خاموشی در نیروگاه زاپوریژیا، احتمال فاجعه هسته‌ای را افزایش می‌دهد

وزارت انرژی اوکراین امروز (شنبه) اعلام کرد، نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا منبع برق خود را برای ساعاتی از دست داد و این حادثه به عنوان هشتمین خاموشی این نیروگاه می‌تواند فاجعه هسته‌ای به دنبال داشته باشد.

به گزارش بازار، نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در ماه مارس ۲۰۲۲ تحت کنترل روسیه درآمد و دیگر برق تولید نمی‌کند، اما برای خنک کردن یکی از چهار راکتور خود به منبع برق نیاز دارد؛ این حالت بدین معناست که این نیروگاه به طور کامل تعطیل نشده است.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز و طبق بیانیه‌ای که توسط وزارت انرژی اوکراین در پیام‌رسان تلگرام منتشر شده، یکی از خطوط برق متصل به این نیروگاه اواخر روز جمعه قطع شد درحالیکه آخرین خط برق آن که ۷۵۰ کیلووات است، در ساعت ۲:۳۱ بامداد شنبه از کار افتاد.

در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده است: این هشتمین خاموشی است که در نیروگاه زاپوریژیا رخ می‌دهد و می‌تواند به یک فاجعه هسته‌ای منجر شود. پس از قطع اتصال به شبکه، نیروگاه ۲۰ ژنراتور پشتیبان را برای تامین برق مورد نیاز خود روشن کرد.

وزارت انرژی اوکراین در پایان افزود: ساعت ۷ صبح شنبه متخصصان اوکراینی خط ۷۵۰ کیلووات را تعمیر کردند که اکنون بار دیگر برق را به نیروگاه می‌آورد.

چهار منطقه «زاپوریژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون» که بخشی از خاک اوکراین محسوب می‌شوند، در اواخر سال ۲۰۲۲ با برگزاری همه‌پرسی توسط نیروهای روسیه، به خاک این کشور ضمیمه شدند.

کد خبر: ۲۵۹٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha