۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
ایران از ابتکارات و برنامه های سازمان مهارت‌های آسیا حمایت می کند
ره‌آورد دیپلماسی مهارت در امارات؛

ایران از ابتکارات و برنامه های سازمان مهارت‌های آسیا حمایت می کند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با «مبارک سعید الشمسی»، رئیس سازمان مهارت‌های آسیا حمایت ایران از ابتکارات و برنامه های این سازمان را اعلام کرد.

به گزارش بازار، مهرداد عظیمی، در این دیدار که در حاشیه مسابقات آسیایی مهارت ٢٠٢٣ امارات انجام شد، دیپلماسی مهارت را سازوکار توسعه و گسترش فضای آموزش‌ مهارت با استفاده از اشتراک تجربیات مختلف در این حوزه دانست که روند به‌روزرسانی و دربرگیری مهارتی را در اختیار کشورها، متولیان مهارت‌آموزی و افراد جویای کار و شاغل قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: تکمیل حلقه‌های زنجیروار مهارت‌آموزی با وجود سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری این حوزه، به‌روزرسانی استانداردهای مهارتی، گسترش پهنه و تنوع آموزش‌های فنی، پیوند مهارت با آموزش دانش‌محور، تمرکز در مهارت مشاغل آینده، تدوین مهارت‌آموزی در محیط کار و استمرار آن، جز با انتقال تجربیات آموزش‌های فنی با دیگر کشورها ممکن نیست.

در این دیدار بر توسعه مناسبات دوجانبه، تبادل تجربیات و گسترش‌ همکاری های مشترک در حوزه مهارت آموزی و مسابقات مهارت تأکید شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و هیأت همراه در راستای توسعه دیپلماسی مهارت از پروژه بزرگ شهری مصدر امارات متحده عربی، درگاه شرکت‌های انرژی پاک و مقر آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر بازدید کرد.

شایان ذکر است تمام انرژی‌های بکار رفته در شهر مصدر از انرژی‌های تجدید پذیر و خورشیدی می باشد و سیستم حمل‌ونقل رباتیک پشتوانه آن خواهد بود.

کد خبر: ۲۵۹٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha