۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی روی میز بانک مرکزی؛ ۹۰ هزار پرونده تشکیل شد| بازسازی سرعت گرفت
رئیس بنیاد مسکن در گفتگو با «بازار» اعلام کرد

وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی روی میز بانک مرکزی؛ ۹۰ هزار پرونده تشکیل شد| بازسازی سرعت گرفت

صالحی، رئیس بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه بانک ها همکاری خوبی در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی دارند گفت: نامه ابلاغ وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی روی میز بانک مرکزی است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: ابلاغ نشدن وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی اگر چه تا حدودی می توانست ساخت و ساز مسکن در روستاها را با کُندی مواجه کند اما قرار دادن بندی در مصوبه دولت مبنی بر اینکه متقاضیان وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی مصوب ۱۴۰۱ در صورت استفاده از این وام می توانند مابه التفاوت آن که ۱۵۰ میلیون تومان می شود را نیز دریافت کنند.

با نزدیک شدن به فصل سرما در اکثر مناطق کشور ساخت و ساز در روستاها با سختی و کُندی همراه است اما مقامات مسئول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که متولی ساخت و نوسازی واحدهای مسکونی در روستاها هستند اعلام می کنند که روند نوسازی و ساخت و ساز در روستاها به دلیل پرداخت به موقع وام نوسازی از سوی بانک ها سرعت خوبی دارد.

تمام ضمانت نامه های لازم و نامه های وزارت راه و شهرسازی را برای وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی اخذ کرده ایم و مراحل اداری نیز انجام شده است

غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که تاخیر در ابلاغ مصوبه دولت برای افزایش سقف وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی به نظر می رسد روند نوسازی را با کُندی همراه کند؟ آیا متقاضیان وام مزبور همچنان باید منتظر بمانند؟ گفت: ابتدا باید عرض کنم که تمام ضمانت نامه های لازم و نامه های وزارت راه و شهرسازی را برای وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی اخذ کرده ایم و مراحل اداری نیز انجام شده است.

وی افزود: پیگیری‌های اداری برای اخذ تضامین از سازمان برنامه و بودجه به بانک مرکزی برای افزایش مبلغ وام روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان در حال انجام است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پس از دریافت ضمانت‌ها و ابلاغ به بانک ها، کمتر از یک ماه دیگر پرداخت این تسهیلات آغاز می‌شود.

وی افزود: ابلاغیه وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی روی میز بانک مرکزی است و به نظر می رسد در هفته جاری این وام به بانک ها ابلاغ شود. هر چند که همین الان هم متقاضیان وام مسکن روستایی منتظر نمانده و اقدامات لازم برای ساخت و ساز را با وام ۲۰۰ میلیون تومانی انجام داده اند و روند نوسازی در روستاها متوقف نیست.

او با اشاره به اینکه مابه التفاوت وام ۲۰۰ میلیون تومانی تا ۳۵۰ میلیون تومانی نیز قابل پرداخت خواهد بود ادامه داد: قطعا این وام به افرادی که فرم «ج» آنها سبز باشد و در روستاهای نزدیک شهرها نیز سکونت داشته باشند پرداخت و اتفاقا استقبال بیشتری هم دارد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به این پرسش که تاکنون برای وام ۳۵۰ میلیون تومانی چه میزان تقاضا ثبت شده است؟ خاطر نشان کرد: استقبال از وام ۲۰۰ میلیون تومانی حتی علیرغم اینکه اعلام شد قرار است وام مسکن روستایی افزایش یابد خوب و مناسب و بانک ها نیز به خوبی حمایت و همکاری کردند. تاکنون برای وام ۳۵۰ میلیون تومانی ۹۰ هزار فقره درخواست تشکیل پرونده صورت گرفته است.

روند بازسازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی بهتر و مناسب تر از قبل شده است و این موضوع دلایل محکم و قوی دارد

صالحی با اشاره به اینکه تمام وام ۲۰۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۱ جذب شد گفت: روند بازسازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی بهتر و مناسب تر از قبل شده است و این موضوع دلایل محکم و قوی دارد. اولین دلیل آن رشد سقف وام مسکن روستایی و دومین دلیل آن رشد چند برابری و تحویل و تامین زمین نسبت به سال قبل است.

او ادامه داد: به عنوان مثال در استان قم در فاز یک تنها در یک فقره ۵ قطعه زمین تحویل متقاضیان شد و همانطور که قبلا بارها اعلام شده است در کشور ۵۰۰ هزار قطعه زمین تحویل خواهد شد. پس وقتی تحویل و تامین زمین روند خوبی داشته باشد مطمئنا روند ساخت و تولید مسکن نیز افزایش خواهد یافت.

صالحی در خصوص جزییات اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن در شهرها و روستاها، توضیح داد: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها، ۵۸۷ هزار و ۳۰۰ واحد وارد فاز اجرا شد که از این میزان، ۲۰۰ هزار واحد در مناطق شهری و روستایی (به تعداد ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد در شهرها و بیش از ۱۸۹ هزار و ۷۰۰ واحد در روستاها) تکمیل و تحویل متقاضیان شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون ۳۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها در حال اجراست که پیشرفت‌های فیزیکی متفاوتی دارند.

صالحی افزود: امسال با افزایش میزان تسهیلات و رقم آن از ۲۰۰ هزار واحد به ۳۵۰ هزار واحد، انتظار می‌رود تا بنیاد مسکن بتواند به تعهد خود در اجرای طرح نهضت ملی مسکن جامه عمل بپوشاند.

موضوع تامین و تملک اراضی روستایی و شهری در حال انجام است. تا امروز حدود ۲۳۰ هزار قطعه زمین نهایی شده است و مصوبات شورای مسکن و شورای برنامه‌ریزی و کمیته تصویب را گذرانده است

وی در خصوص برنامه بنیاد مسکن برای تامین زمین نیز توضیح داد: موضوع تامین و تملک اراضی روستایی و شهری در حال انجام است. تا امروز حدود ۲۳۰ هزار قطعه زمین نهایی شده است و مصوبات شورای مسکن و شورای برنامه‌ریزی و کمیته تصویب را گذرانده است. همچنین یک میلیون قطعه زمین شناسایی شده است که به زودی تعیین‌ تکلیف خواهد شد و به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود.

صالحی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳ یک میلیون قطعه زمین برای فاقدان مسکن در روستاها نهایی خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۹٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اکبری IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
      1 0
      سلام در مورد وام مسکن روستایی اینایی ک 200 گرفتن الان شده 350 متمم میدن !؟
    • علی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      1 0
      سلام و وقت بخیر در مورد وام مسکن روستایی ما 200 میلیون گرفتیم ایا بقیه شو میدن بخدا خونه مون نیمه کار مونده تو فصل سرما هستیم سرپناه نداریم
    • محمد رحمانی IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      0 0
      انشاالله از این هفته به تمامی بانک ها وام ۳۵۰ میلیونی ابلاغ و اجرایی میشود تا مردم عزیز روستا بتوانند این وام رو بگیرند
    • سید خلیل هاشمی DE ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      0 0
      سلام ،من نیاز مبرم دارم ودر خانه پدری زندگی میکنیم وخانه قدیمی دارم ،تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ره هم هستم امیدوارم که یه کمک به من بشه ،وداری دو فرزند هستم ودرخانه پدری زندگی میکنم
    • ابوالفضل IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      0 0
      سلام خسته نباشید الان نزدیک به دو ماه میشه که فنداسیون وستون زده ام خبری از وام نیست همین جوری موندهیم با این همه قرض که گرفیتم گفتنن بزین وام میدهن